شناسهٔ خبر: 48565678 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آتش سوزی در ارتفاعات رکن‌آباد شیراز

بخش‌هایی از مراتع طبیعی در ارتفاعات رکن‌آباد شیراز در آتش سوخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: بدنبال گزارش آتش سوزی در ارتفاعات رکن آباد  از طریق تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵  تیم عملیاتی از ایستگاه ۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

او بیان کرد: به دلیل مجاورت خار و خاشاک و درختان خشکیده و با توجه به استعداد محیطی محل حادثه ، شعله های آتش به سرعت گسترش یافت و تمام محیط را در بر گرفت که به سرعت در حال گسترش و سرایت به اطراف بود.

قانع تصریح کرد: پس از رسیدن آتش نشانان به محل حادثه بدلیل شرایطی از جمله  ارتفاع کوه و دسترسی نداشتن به شعله ها از طریق خودروهای عملیاتی، تیم عملیاتی با تجهیزات مخصوص به صورت پیاده خود را به محل آتش سوزی رساندند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز  ادامه داد: وزش باد و استعداد محیطی محل مزید بر علت شده و هر لحظه شعله های آتش را گسترده تر و مهار آن را برای تیم عملیاتی دشوار تر می کرد.

او افزود: سرانجام آتش نشانان بعد از ۲ ساعت  شعله های آتش را مهار کردند و بعد از لکه گیری و ایمن سازی کامل محل حادثه به عملیات خود پایان دادند.

قانع اضافه کرد: وسعت دقیق منابع طبیعی دچار آتش سوزی شده و عامل آن بعد از بررسی کارشناسی  از سوی متخصصان امر اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/ت

برچسب‌ها:

نظر شما