شناسهٔ خبر: 48395227 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا:

بانک‌ها و اصناف هم در تهران و البرز به‌مدت ۶ روز تعطیل خواهند بود/ بورس هم تعطیل شد

پس از تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی ۶ روزه تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز، تکلیف بانک‌ها، بورس و اصناف مشخص نشده بود که دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: بانک‌ها و اصناف هم در استان‌های تهران و البرز از فردا تا روز یکشنبه هفته آینده تعطیل خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ربیعی، سخنگوی دولت ساعاتی قبل اعلام کرد: تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از روز سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است‌.

به گفته وی، این تصمیم بنا بر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس جمهور اخذ شده است.
 
اعلام این خبر در حالی بود که دستگاه‌های شمول این تعطیلی مشخص نشده بود و این موضوع باعث سردرگمی مردم شد؛ اینکه آیا منظور از «تمامی ادارات»، فقط ادارات و وزارتخانه‌هاست یا بانک‌های دولتی و خصوصی را نیز شامل می‌شود؟ و... و مشخص نبود که آیا بانک‌های دولتی و خصوصی طی روزهایی که دولت تعطیل اعلام کرده، فعال خواهند بود یا تعطیل هستند؛ مردم خواستار شفاف سازی این مصوبه شدند که در آن ذکری از نام بانک‌ها نبود.
 
 
بانک‌ها، ادارات و اصناف به مدت ۶ روز تعطیل خواهند بود
 
بابک دین پرست دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگویی با فارس در مورد تعطیلی ۶ روزه ادارت استان‌های تهران و البرز گفت: بانک‌ها، ادارات و اصناف به مدت ۶ روز تعطیل خواهند بود.
 
جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها پیش از این گفته بود: هم اکنون مدیران بانک‌ها درحال تصمیم‌گیری در این خصوص هستند؛ تصمیم نهایی باید با دولت نیز هماهنگ شود.
 
 
 
بانک‌های تهران و البرز تعطیل شدند
 
علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی در پاسخ به اینکه آیا بانک ها نیز شامل تعطیلی ۶ روزه می شوند؟ اظهار کرد: از روز سه شنبه ۲۹ تیر تا یکشنبه سوم مرداد در استان های تهران و البرز بانک ها تعطیل هستند.
 
او در ادامه بیان کرد: ادارات مرکزی پشتیبان برای سایر استان ها نیز حداقل کادر کشیک را دارند و پشتیبانی برای سایر کشور انجام می شود. خدمات غیر حضوری نیز آمادگی شبانه روزی دارند و سرویس مناسب را ارائه می دهند.
 
 
بورس هم تعطیل شد
 
سارا علیاری رییس روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز گفته است که اگر بانک‌ها هم مشمول تعطیلی یک هفته‌ای استان تهران شوند، چهار بورس کشور هم تعطیل می‌شود.
 
روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار هم در توییتی اعلام کرد: در پی اعلام رسمی دولت مبنی بر تعطیلی فعالیت ادارات دولتی و بانک‌های استان تهران و البرز؛ بورس هم تعطیل خواهد بود.
 
قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران هم اظهار امیدواری کرده بود که بانک‌ها نیز در این ایام تعطیل اعلام شوند که بازاریان با خیال راحت واحد‌های صنفی خود را تعطیل کنند.
 
در پایان تاکید می‌شود که براساس اعلام بابک دین پرست دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله تمامی ادارت استان‌های تهران و البرز تعطیل هستند و بانک‌ها، ادارات و اصناف به مدت ۶ روز تعطیل خواهند بود.
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما