شناسهٔ خبر: 48394282 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

پس از تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز؛

نحوه فعالیت و تعطیلی بانک‌ها در دست بررسی است

پس از تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از فردا تا یک‌شنبه هفته آینده، هنوز تکلیف فعالیت بانک‌ها مشخص نشده است و مدیران بانک‌ها در حال تصمیم‌گیری در این مورد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام دولت و بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از فردا (سه‌شنبه) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

یکی از موضوعات مهم که همزمان با تعطیلی ادارات تهران و البرز، چگونگی فعالیت بانک‌ها است؛ پیگیری‌ها از شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی نشان می‌دهد که فعلاً تصمیمی درباره تعطیلی یا ادامه فعالیت بانک‌ها در ۶ روز تعطیلی ادارات تهران و البرز گرفته نشده است.
 
جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها در این باره گفت: هم اکنون مدیران بانک‌ها درحال تصمیم‌گیری در این خصوص هستند؛ تصمیم نهایی باید با دولت نیز هماهنگ شود.
 
علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی نیز در پاسخ به این سوال که آیا بانک ها نیز در تعطیلات ۶ روزه تهران و البرز تعطیل خواهند بود؟ بیان کرد: در حال تصمیم گیری درباره اینکه آیا بانک‌ها به طور کامل تعطیل شوند و یا به صورت کشیک به فعالیت خود ادامه دهند، هستیم.
 
برخی خبرها حکایت از این داشت که بانک‌ها با یک سوم ظرفیت در روزهای تعطیل تهران و البرز فعالیت خواهند کرد ولی همچنان این موضوع مشخص نشده است و تا ساعاتی دیگر تعطیلی بانک‌ها نهایی می‌شود.
 
سارا علیاری رییس روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز گفته است که اگر بانک‌ها هم مشمول تعطیلی یک هفته‌ای استان تهران شوند، چهار بورس کشور هم تعطیل می‌شود.
 
قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران هم اظهار امیدواری کرده بود که بانک‌ها نیز در این ایام تعطیل اعلام شوند که بازاریان با خیال راحت واحد‌های صنفی خود را تعطیل کنند.
 
انتهای پیام
 

 

نظر شما