شناسهٔ خبر: 48296032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان خبر داد:

ارائه آموزش‌های مراقبتی لازم برای حفاظت از احشام به دامداران

کنار کوهی گفت: اداره کل دامپزشکی خوزستان به منظور حفاظت از احشام به خصوص گاومیش‌ها به دامداران آموزش‌های بهداشتی و مراقبتی لازم را در زمان خشکسالی ارائه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی کنار کوهی مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به اینکه گاومیش حیوانی است که برای ادامه حیات نیازمند به وجود آب در اطراف محل زندگی خود است گفت: با تنش آبی شدید در منطقه و کاهش میزان آب در مناطق غربی استان زیستگاه‌های این حیوانات ارزشمند تبدیل به لجن زار و گند آب شده است.

او با بیان اینکه دامپزشکی استان این مناطق را مورد رصد و پایش قرار می‌دهد افزود: کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان بر اساس وظایف بهداشتی و ذاتی خود در حال کمک رسانی به دامداران منطقه هستند که از این جمله می‌توان به انجام واکسیناسیون، سم پاشی و مبارزه با انگل‌های خارجی و هم چنین آموزش‌های لازم بهداشتی و مراقبتی در زمان خشکسالی به دامداران اشاره کرد.

کنار کوهی گاومیش را یکی از با ارزش‌ترین ذخایر ژنتیکی در کشور دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت دام‌های بومی و حفظ این ذخیره ارزشمند در منطقه، تمامی دستگاه‌های مرتبط در انجام وظایف مستقیم و غیر مستقیم به منظور حفظ این جاندار اهتمام ورزند تا از این شرایط خشکسالی به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/ن

نظر شما