شناسهٔ خبر: 48291251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتمام واکسیناسیون طیور بومی گتوند علیه بیماری نیوکاسل

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند از اتمام واکسیناسیون بیش از ۳۹ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در سطح روستا‌های این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هادی احمدفخرالدین سرپرست اداره دامپزشکی گتوند گفت: واکسیناسیون بیش از ۳۹ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در روستا‌های این شهرستان بصورت کاملا رایگان با توان بخش دولتی انجام گرفت.

او با بیان اینکه بیماری نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در صنعت مرغداری کشور و استان به همراه دارد، افزود: در این رابطه باید موارد بهداشتی رعایت شود و استفاده از واکسن مناسب از جمله مؤثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور است.

 احمدفخرالدین هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از انتشار ویروس به واحد‌های صنعتی، کاهش خسارت اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح همچنین باعث تامین سلامت طیور بومی و حفظ سرمایه‌های دامی شهرستان می‌شوند که هر ساله طبق برنامه ریزی مشخص این طرح در سطح روستا‌های شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما