شناسهٔ خبر: 48672060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکسیناسیون طیور بومی و روستایی اندیکا علیه بیماری نیوکاسل

سرپرست اداره دامپزشکی اندیکا از اتمام عملیات فاز بهاره مایه‌کوبی رایگان طیور بومی و روستایی این شهرستان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا متوسل سرپرست اداره دامپزشکی اندیکا گفت: در جهت برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دامی و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، فاز بهاره  واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت  علیه بیماری نیوکاسل در سطح شهرستان  اجرایی شد.

او افزود: در اجرای فاز بهاره طرح  واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل با واکسن مقاوم به حرارت، بیش  از ۴۰  هزار قطعه طیور بومی و روستایی در ۳۲ واحد روستایی ایمن سازی شدند.  

متوسل هدف از اجرای این طرح را کنترل و پیشگیری از بیماری نیوکاسل در طیور بومی و  روستایی، جلوگیری از انتشار بیماری به واحد‌های صنعتی، کاهش خسارت ناشی از بیماری نیوکاسل و کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی عنوان کرد و اظهار داشت:  واکسیناسیون رایگان طیور روستایی و بومی بر علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از توان فنی، تخصصی، نظارتی و پشتیبانی اداره کل دامپزشکی  در سطح شهرستان اندیکا  انجام  و مرحله اول آن  طی امسال  به پایان رسید.

انتهای پیام/ی

نظر شما