شناسهٔ خبر: 48257159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موزه منطقه‌ای غرب کشور، گردشگری همدان را توسعه می‌دهد

استاندار همدان گفت: تکمیل و بهره‌برداری پروژه منطقه‌ای غرب کشور باعث توسعه گردشگری استان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، استاندار همدان ظهر امروز و در جریان بازدید‌های میدانی خود از طرح‌های استان، از پروژه در حال ساخت موزه منطقه‌ای غرب کشور بازدید و از نزدیک در گفت‌وگو مدیر پروژه مسائل و موانع آن را موررد بررسی قرار داد.

استاندار همدان در این بازدید هدف از بازدید این پروژه را، بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های در دست اجرای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان، و دیگر فعالیت‌های مربوطه عنوان کرد و گفت: مخزن پروژه منطقه‌ای غرب کشور کم نظیر و از نیازهای جدی استان است.

سید سعید شاهرخی گفت: با توجه به طرحی که در نظر گرفته شده، مکانی مناسبت، استاندارد، منحصر به فرد و از همه مهم‌تر جایی امن برای نگهداری اشیا تاریخی و میراث فرهنگی استان همدان است.

وی با بیان اینکه در ساخت مخزن امن و برای حفظ و نگهداری آثار باستانی استان، از جدید‌ترین تکنولوژی استفاده شده‌است افزود: این مخزن هم مکانی برای نگهداری و هم مرکزی برای ساماندهی و احیا و ترمیم آثار باستانی استان در ادوار مختلف تاریخ خواهد بود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بدون شک تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه، توجه گردشگران خارجی و داخلی را به‌خود جلب خواهد کرد گفت: مخزن موزه منطقه‌ای غرب کشور با ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای موزه و یک هزار و ۸۰۰ مترمربع مخزن امن، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های میراث فرهنگی استان همدان برای حفظ آثار میراث منقول استان و غرب کشور است.

انتهای پیام/ 3140/

نظر شما