شناسهٔ خبر: 48253215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار همدان:

جدیدترین فناوری برای ساخت مخزن موزه غرب کشور در همدان استفاده شده است

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه در ساخت مخزنِ موزه منطقه ای غرب کشور از جدیدترین تکنولوژی و فناوری ها استفاده شده‌ است گفت: این پروژه مکانی امن برای حفظ و نگهداری آثار باستانی همدان در ادوار تاریخی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «سید سعید شاهرخی» روز یکشنبه در بازدید میدانی از پروژه در حال ساخت موزه منطقه‌ای غرب کشور اظهار داشت: مخزن موزه منطقه‌ای غرب کشور با توجه به طرحی که در نظر گرفته شده، مکانی مناسبت، استاندارد، منحصر به فرد و از همه مهم‌تر جایی امن برای نگهداری اشیا تاریخی و میراث فرهنگی استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه بدون شک تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه، توجه گردشگران خارجی و داخلی را به‌ خود جلب خواهد کرد خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره‌برداری پروژه منطقه‌ای غرب کشور باعث توسعه گردشگری استان می شود.

استاندار همدان هدف خود از بازدید از این پروژه را بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های در دست اجرای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان، و دیگر فعالیت‌های مربوطه عنوان کرد و گفت: مخزن پروژه منطقه‌ای غرب کشور کم نظیر و از نیازهای جدی استان است.

مخزن موزه منطقه‌ای غرب کشور با هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای موزه و یک هزار و ۸۰۰ مترمربع مخزن امن، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های میراث فرهنگی استان همدان برای حفظ آثار میراث منقول استان و غرب کشور است.

نظر شما