شناسهٔ خبر: 48253975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساخت موزه منطقه‌ای غرب کشور در همدان سبب رونق گردشگری استان می‌شود

گروه استان ها- استاندار همدان با بیان اینکه تکمیل و بهره‌برداری پروژه منطقه‌ای غرب کشور سبب توسعه گردشگری استان می شود گفت: مخزن پروژه منطقه‌ای غرب کشور پروژه‌ای کم نظیر و از نیازهای جدی استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید سعید شاهرخی امروز در جریان بازدید از پروژه موزه منطقه‌ای غرب کشور  با بیان اینکه این پروژه مکانی امن برای  حفظ و نگهداری آثار باستانی همدان در ادوار تاریخی خواهد بود اظهار داشت:  مخزن پروژه منطقه‌ای غرب کشور پروژه‌ای کم نظیر و از نیازهای جدی استان است.

وی با بیان اینکه  تکمیل و بهره‌برداری پروژه منطقه‌ای غرب کشور سبب توسعه گردشگری استان می شود افزود: با توجه به طرحی که در نظر گرفته شده، مکانی مناسبت، استاندارد، منحصر به فرد و از همه مهم‌تر جایی امن برای نگهداری اشیا تاریخی و میراث فرهنگی استان همدان است.

استاندار همدان با این توضیح که در ساخت مخزن امن و برای حفظ و نگهداری آثار باستانی استان، از جدید‌ترین تکنولوژی استفاده شده‌ است گفت: این مخزن هم مکانی برای نگهداری و هم مرکزی برای ساماندهی و احیا و ترمیم آثار باستانی استان در ادوار مختلف تاریخ است.

به گزارش تسنیم مخزن موزه منطقه‌ای غرب کشور با 8 هزار و 500 مترمربع فضای موزه و یک هزار و 800 مترمربع مخزن امن، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های میراث فرهنگی استان همدان برای حفظ آثار میراث منقول استان و غرب کشور است.

 انتهای پیام/742/ح

نظر شما