شناسهٔ خبر: 48242362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده سپاه کربلا عنوان کرد؛

رضایتمندی مردم از طرح جهش تولید گندم سپاه در مازندران

سردار «مسلمی» از رضایتمندی مردم از طرح جهش تولید گندم سپاه در مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلای مازندران عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح جهش تولید گندم سپاه در بخش یانه‌سر بهشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شاهد برداشت گندم حاصل زحمات کشاورزان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در منطقه هزارجریب بهشهر هستیم، اظهار داشت: طرح گندم از سال ۹۶ در دو هکتار زمین شروع شده است و شاهد حدود ۱۴۰ درصد بهره‌وری بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ گندم در حدود ۵۰ هکتار زمین کشت شد و با استقبال خوب مردم روبرو شد و بهره‌وری خوبی در این حوزه شکل گرفت و در سال زراعی جدید ۲ هزار و ۱۷ هکتار زمین زمین زیر کشت گندم رفت.

سردار مسلمی ادامه داد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی نسبت به تسهیل گری ردیف کاری در حوزه ترویجی و کمک به فضای داشت که عمدتا کمک مشاوره‌ای بوده کمک بسیار زیادی به مردم کرد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه در ۵۰ هکتار زمین بهره وری ۲۰۰ درصدی داشتیم، گفت: امسال به واسطه مشکلات عدیده کاهش نهاده‌های کشاورزی و کاهش نزول باران، در برداشت حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشتیم و رضایتمندی مردم را شاهد بودیم.

این مسئول از هدفگذاری حدود ۱۰ هزر هکتار در سال زراعی جدید و سال آینده خبر داد و افزود: برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هم چیزی در حدود ۲۰ هزار هکتار را در منطقه هزارجریب به عنوان طرح گندم سپاه در نظر گرفتیم.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: این طرح خصوصا بواسطه حوزه جغرافیایی که در شرق مازندران داریم به صورت عمده انجام می‌شود و در بخش‌های گیاهان دارویی و سایر محصولات نیز هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما