شناسهٔ خبر: 67380910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفتم تیر آخرین مهلت برای کلاس اولی‌های جامانده از سنجش در کردستان است

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: هفتم تیر آخرین مهلت مراجعه کلاس اولی‌های جامانده از سنجش سلامت در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هاشم ناظمی‌جلال روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج با بیان اینکه هفتم تیر آخرین مهلت است و تمدید نخواهد شد، اظهار کرد: نوآموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی و دریافت کتب درسی، باید در این برنامه شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش فرزندان بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، هرچه زودتر این فرآیند را طی کنند، گفت: متولدین قبل از مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ که در سال ۱۴۰۳ وارد پایه اول دبستان می‌شوند، باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: با توجه به محدودیت زمان فعال بودن سامانه وزارتی مربوطه، جاماندگان سنجش با مراجعه به سامانه my.medu.ir نوبت‌گیری و مراحل بعدی را با مراجعه به پایگاه های سنجش انجام دهند.

وی یادآور شد: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ۲۳ آبان ۱۴۰۲تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ جاری بیست و هشت هزار و ۲۳۰ نفر نوآموز کردستانی با شرکت در این برنامه ارزیابی شدند.

ناظمی جلال پراکندگی مناطق روستایی استان، عدم دسترسی به اینترنت در برخی از نقاط، نبود مراکز جامع در سه منطقه آموزشی استان وسنجش نوآموزان در شهرستانهای همجوار، عدم حضور پنج هزار و ۵۰۰ نو آموز در دوره یکساله پیش از دبستان و عدم اگاهی برخی از والدین از زمان سنجش را از جمله چالش‌های اجرای این برنامه اعلام کرد.

نظر شما