شناسهٔ خبر: 67379188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش وپرورش کردستان:

آخرین مهلت کلاس اولی‌های جامانده از سنجش در کردستان اعلام شد

سنندج_ مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آخرین مهلت مراجعه نوآموزان جامانده به پایگاه‌های سنجش تا هفتم تیرماه جاری است.

صاحب‌خبر -

هاشم ناظمی‌جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فرصت مذکور آخرین مهلت است و تمدید نخواهد شد، اظهار کرد: نوآموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی و دریافت کتب درسی، باید در این برنامه شرکت کنند.
ناظمی جلال از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش فرزندان بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست کرد این فرآیند را هر چه زودتر طی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: متولدین قبل از مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ که در سال ۱۴۰۳ می‌توانند وارد پایه اول دبستان می‌شوند الزاماً باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

وی افزود: با توجه به محدودیت زمان فعال بودن سامانه وزارتی مربوط از امروز چهارم تا هفتم تیرماه جاماندگان سنجش با مراجعه به سامانه my.medu.ir نوبت‌گیری و مراحل بعدی را با مراجعه به پایگاه‌های سنجش انجام دهند.

ناظمی جلال گفت: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ۲۳ آبان ۱۴۰۲ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ جاری ۲۸ هزار و ۲۳۰ نفر نوآموز کردستانی با شرکت در این برنامه ارزیابی شدند.

وی پراکندگی مناطق روستایی استان، عدم دسترسی به اینترنت در برخی از نقاط، نبود مراکز جامع در سه منطقه آموزشی استان و سنجش نوآموزان در شهرستان‌های همجوار، عدم حضور تقریباً ۵۵۰۰ نو آموز در دوره یکساله پیش از دبستان، آگاهی نداشتن برخی از والدین از زمان سنجش و اختلال در سامانه‌های اخذ نوبت سنجش و پیش بینی والدین برای انجام سنجش در تابستان به روال سنوات گذشته را تعدادی از چالش‌های اجرای برنامه سنجش اعلام کرد.

ناظمی‌جلال با برشمردن پایه اول ابتدایی به عنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

نظر شما