شناسهٔ خبر: 48239010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده سپاه کربلا خبر داد؛

بهره‌وری ۷۰ درصدی دربخش تولید گندم خروجی فعالیت‌ قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا

سردارمسلمی با اشاره به فعالیت‌ قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا، گفت: مشاوره در حوزه کمک به فضای داشت و افزایش بهره‌وری از جمله اقدامات مهم این قرارگاه است، با توجه به کاهش نهاده‌های دامی و شرایط جوی شاهد بهره‌وری ۷۰ درصدی دربخش تولید گندم بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» امروز(۱۹تیر) در حاشیه بازدید از طرح جهش تولید گندم سپاه در بخش یانه سر بهشهر بیان کرد: امروز شاهد برداشت گندم هستیم، طرح موفق مشارکت در قرارگاه پیشرفت و آبادانی از سال ۱۳۹۶، در آغاز شاهد کار روی ۲ هکتار زمین بهره‌وری ۱۴۰ درصدی کشت گندم بودیم.

 

فرمانده سپاه کربلا افزود: در سال ۱۳۹۷، کار روی ۵۰ هکتار زمین با بهره‌وری ۲۰۰ درصدی به‌عنوان الگو انجام شد که با استقبال خوب مردم همراه بود، بهره‌وری خوبی در این حوزه شکل گرفت، تا جایی که امسال ۲ هزار و ۱۷ هکتار زمین زیر کشت گندم رفت.

 

سردار مسلمی با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا، عنوان کرد: مشاوره در حوزه کمک به فضای داشت و  کمک به افزایش بهره‌وری از جمله اقدامات مهم این قرارگاه است، امسال با توجه به کاهش نهاده‌های دامی و شرایط ناپایدار جوی شاهد بهره‌وری ۷۰ درصدی و رضایت‌مندی در بخش تولید گندم بودیم.

اعلام کرد: طی برنامه ریزی صورت گرفته برای سال زراعی پیش رو با استقبال خوب مردم، حدود ۱۰ هزار هکتار به‌عنوان هدف خودمان در نظر گرفتیم برای دو سال آینده چیزی در حدود ۲۰ هزار هکتار زمین را برای منطقه هزارجریب به‌عنوان طرح گندم سپاه درنظر گرفتیم.

این مسئول با بیان اینکه هدفمان خودکفایی گندم در کل کشور است، گفت: استفاده از پتانسیل این منطقه و کمک به تولید گندم استراتژیک استان مدنظر ما است، این طرح در هزارجریب بهشهر در حال اجرا است در سایر مناطق کار روی کشت گیاهان دارویی در حال انجام است‌.

پایان پیام/286

نظر شما