شناسهٔ خبر: 48234305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

آتش سوزی جنگل ها و مراتع نارک گچساران امروز مهار می شود

صاحب‌خبر -

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: با ادامه عملیات اطفای حریق، آتش سوزی جنگل ها و مراتع منطقه نارک گچساران استان کهگیلویه و بویر احمد تا غروب امروز شنبه مهار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رضا اکبری به خبرنگار ما گفت: با تلاش نیروی های یگان حفاظت و اداره منابع طبیعی گچساران، همیاران طبیعت، هیات کوهنوردی و نیروهای بسیج و سپاه، هم اکنون گسترش آتش سوزی در جنگل های منطقه نارک محدود شده و در حال پایدارسازی اطفای حریق هستیم.

وی افزود: خبر اولیه آتش سوزی در جنگل های نارک گچساران در ساعت 23 پنجشنبه 17 تیر به یگان حفاظت منابع طبیعی ارسال شد و در مدت کوتاهی عوامل یگان حفاظت و اداره منابع طبیعی گچساران در موقعیت قرار گرفتند.

اکبری اظهار داشت: با توجه به وسعت آتش سوزی و صعب العبور بودن منطقه به لحاظ وجود دره، ارتفاعات و کوهستانی بودن موقعیت، در ساعات اولیه صبح دیروز با هماهنگی های که انجام دادیم، بالگرد برای انتقال نیروها و اطفای حریق اعزام شد.

وی با بیان این که تاکنون حدود 15 سورت پرواز توسط یالگرد برای جابجایی نیروها و اطفای حریق صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر بخشی از عملیات اطفای حریق با کمک بالگرد در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، عدم مهار حریق در جنگل های نارک گچساران در روز گذشته را وسعت حریق و صعب العبور بودن منطقه عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در ساعات اولیه خبر آتش سوزی 20 نفر از نیروهای یگان حفاظت و منابع طبیعی گچساران در موقعیت حضور پیدا کردند و با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته، روز گذشته 100 نفر و امروز بیش از 200 نفر در حال تلاش برای اطفای حریق در عرصه هستند.

اکبری در مورد سطح و میزان خسارت ناشی از آتش سوزی به جنگل های نارک گفت: وسعت دقیق و خسارت آتش سوزی پس از مهار آن و بررسی توسط کارشناسان مشخص و اعلام خواهد شد.

اکبری در عین حال اضافه کرد: بنا بر اطلاعات اولیه، حریق سطحی بوده و حریق تاجی و تنه ای درختان را نداشته ایم.

نظر شما