شناسهٔ خبر: 48232882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پروتکل های جدید در اختیار هیئات مذهبی قرار می گیرد

استاندار قم از ابلاغ پروتکل های جدید به هیئات مذهبی برای برگزاری جشن های ماه ذیحجه و همچنین عزاداری های ماه های محرم و صفر در عین رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز و در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: گزارش های مطرح شده در این نشست بیانگر آن است که خیز پنجم بیماری کرونا از جنوب شرق آغاز شده و به سمت عمق کشور نفوذ کرده و سبب شده تا شهرستان های زیادی با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی رو به رو شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴۳ شهر قرمز، ۱۸۶ شهر نارنجی و ۱۱۹ شهر زرد در کشور دیده می شود و البته وضعیت استان قم همچنان نارنجی است، اما احتمال تسری موج قرمز به استان وجود دارد.

استاندار قم ادامه داد: تلاش ما بر این است که ضمن دوری از هرگونه تسامح و تعلل، از تجمع و ترددهای غیرضروری پیشگیری کنیم تا گرفتار موج پنجم این بیماری در استان نشویم و البته در صورت گرفتار شدن نیز، شدت و طول زمان کمتری را در این موج تجربه کنیم.

وی با ابراز نگرانی از افزایش بستری های کرونایی در قم یادآور شد: خوشبختانه تعداد فوتی های کرونایی در قم محدود است که امیدواریم با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و افزایش واکسیناسیون، روز به روز از شدت این بیماری در استان کمتر شود.

وی ضمن درخواست از مردم استان برای رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی تصریح کرد: متأسفانه میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کل کشور به ۶۶ درصد تنزل یافته است.

استاندار قم با بیان این که میانگین رعایت پروتکل ها در استان از میانگین کشوری بیشتر است خاطرنشان کرد: البته استان قم در محل تردد مردم استان های مختلف کشور قرار دارد و از این رو نیازمند رعایت بیشتر پروتکل ها هستیم.

وی سپس به موضوع بازگشایی احتمالی مدارس و دانشگاه ها توجه داد و گفت: بحث مقدماتی این موضوع در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و مقرر شد تا در جلسات آتی، بحث های بیشتری درباره آن به انجام برسد.

سرمست اضافه کرد: البته هرگونه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها مشروط به گسترش واکسیناسیون عمومی و رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی خواهد بود.

وی ادامه داد: در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شد تا پروتکل های جدیدی برای برگزاری برنامه هیئات مذهبی در ماه های پیشِ رو تهیه شود و در اختیار آنان قرار گیرد تا هم شاهد برگزاری برنامه ها و هم شاهد رعایت پروتکل ها باشیم.

استاندار قم همچنین گفت: در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا بحثی هم درباره اماکنی مانند تالارهای پذیرایی، سینماها، شهربازی ها، استخرهای سرپوشیده، رستوران ها، باشگاه های بدنسازی و ورزشگاه های سرپوشیده مطرح و مقرر شد با توجه به امکان بیشتر ابتلا به کرونا در این اماکن، نظارت های شدیدتری بر آن ها إعمال شود که جزئیات این نظارت ها در آینده ای نزدیک ابلاغ خواهد شد.
انتهای پیام/2258

نظر شما