شناسهٔ خبر: 67965485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میزبانی از پیرغلامان حسینی به نیابت از شهید سلیمانی

کرمان - ایرنا - شامگاه سه‌شنبه گلزار شهدای کرمان حال و هوای دیگری داشت زیرا به نیابت از شهید حاج قاسم سلیمانی، کرمان از این مکان مقدس میزبان خادمان امام حسین(ع) در مراسم افتتاح اجلاس پیرغلامان بودند و تلاش دارند مهمانانشان از سایر استان ها و ۱۳ کشور خارجی را به شایستگی احترام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی (ع) از دیشب گشایش یافت و پنجشنبه شب (فردا) پایان می یابد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان که از میزبانان این اجلاس است با بیان اینکه ما کرمانی ها مهمان نواز هستیم گفت: میزبان پیرغلامان امام حسین (ع)حاج قاسم است و ما به نیابت ایشان از شما میزبانی می کنیم.

احمد علیرمضانی در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در باره جزییات این اجلاس خطاب به پیرغلامان حسینی افزود: شروع اجلاس از گلزار شهدا از جوار بیش از هزار لاله گلگون کفن استان که بخشی از افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان هستند، برنامه ریزی شد.

وی که خود از آزادگان سرافراز کشور است همچنین با اشاره به تقارن این اجلاسیه در ایام نزدیک به مناسبت بازگشت آزادگان به میهن(۲۶ مرداد)، از برخی آزادگان از جمله شهید شهسواری یاد کرد که با دستان بسته فریاد مرگ بر صدام سر می داد و اظهارداشت: همچنین نمی توان از آن بیست و سه نفر(اسرای نوجوان ایرانی) که حماسه ساز شدند و ۱۷ نفر آنها از استان کرمان هستند یاد نکرد؛ نمی توان از پایمردی آزادگان نگفت که زیر سخت ترین شکنجه ها حاضر نبودند به امام و رهبرشان توهین کنند و شکنجه می شدند.

به گفته وی برنامه های اصلی اجلاس طی روز چهارشنبه با محفل شعر آیینی و نیز همایش ویژه بانوان، اعزام پیرغلامان به روضه های خانگی و همچنین جلسه بزمی خوانی پیرغلامان پیگیری خواهد شد.

اجلاسیه پیرغلامان با حضور بیش از ۵۰۰ پیرغلام حسینی از ۱۳ کشور جهان در کرمان افتتاح شد.

نظر شما