شناسهٔ خبر: 48211035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سد دز اراضی کشاورزی شهرستان کرخه را سیراب می‌کند

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی از افزایش رهاسازی آب از سد دز به منظور آبیاری اراضی کشاورزی شهرستان کرخه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از سد دز در جمع خبرنگاران با اشاره به بروز مشکل جدی در اراضی کشاورزی کرخه به دلیل خشکسالی گفت: پیگیری تامین آب کشاورزی این شهرستان در حال انجام است.

او به کاهش منابع آبی و ایجاد مشکلاتی در سراسر کشور و خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به لزوم مدیریت منابع آبی در این شرایط بحرانی، مشکل اراضی کشاورزی مناطق پایین دست سد کرخه با افزایش رهاسازی آب رفع شده، اما شهرستان کرخه در بخش کشاورزی با کمبود آب مواجه است.

کعب عمیر به پیش بینی ۲ راهکار به منظور رفع مشکل آب کشاورزی این شهرستان کرخه اشاره و تصریح کرد: افزایش دبی رودخانه شاوور با افزایش میزان پساب شرکت‌های منطقه و دیگری افزایش ۶ مترمکعبی دبی خروجی سد دز است و مدیرعامل سد و نیروگاه دز موافقت کرده است.

به گفته نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی؛ با این میزان افزایش دبی سد دز طی امروز و فردا مشکل کمبود آب کشاورزی شهرستان کرخه برطرف خواهد شد.

سعید رئوفی نسب مدیر عامل سد و نیروگاه دز میزان ورودی آب به دریاچه این سد را ۸۰ مترمکعب در ثانیه اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون میزان خروجی آب از سد دز ۱۲۰ متر مکعب در ثانیه است که این میزان رهاسازی آب موجب کاهش ارتفاع آب در سد دز می‌شود.

او پایداری شبکه برق همچنین تامین آب مورد نیاز مناطق پایین دست سد دز و توجه به مشکلات بخش کشاورزی را از اولویت‌های سد و نیروگاه دز عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت گرما و مصرف برق همچنین برای جلوگیری از خاموشی‌ها تلاش می‌کنیم با افزایش میزان خروجی آب از سد دز بین ۵ تا ۱۰ مترمکعب در ثانیه نیاز آب مناطق پایین دست سد دز و کشاورزان تامین شود.

انتهای پیام/گ

نظر شما