شناسهٔ خبر: 48210662 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان:

شناساندن آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود شاهرودی مهمترین محور کنگره است

فلاح لاله زاری برگزاری کنگره نکوداشت آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود شاهرودی (ره) را نقطه عطف فرهنگی و نکوداشت مفاخر شهرستان شاهرود و استان سمنان دانست و تاکید کرد: شناساندن این مفاخر به دنیا و کشور یکی از مهمترین محورهای این کنگره است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «فرشید فلاح لاله زاری» در مرحله استانی کنگره نکوداشت آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود شاهرودی (ره) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد ضمن بیان اینکه در بین شرح وظایف متنوع فرهنگ و ارشاد اسلامی تکریم مفاخر و تجلیل از بزرگان و فرهیختگان در قالب انجمن فرهیختگان از ارزشمندترین و مؤثرترین اقدامات است،گفت: در بین شخصیت‌های پرآوازه تاریخی شخصیت آیت‌الله‌العظمی شاهرودی مرجع عالی‌قدر تقلید یک گوهر تابناک محسوب می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان با تاکید بر آثار برگزاری آیین های نکوداشت در جامعه گفت: این همایش ها و تجلیل ها روحیه جامعه و به خصوص جوانان را به عنوان فرهیختگان آینده ایران اسلامی تقویت و امید را در جامعه افزایش می دهد.

 

وی  بزرگان و مفاخر فرهنگی و دینی را موجب تحکیم و ارتقای وحدت و خودباوری دانست و گفت:تکریم خدمات بزرگان تاریخ، روحیه و اعتماد به نفس جوانان را افزایش می دهد و باور به ماندگاری کار خیر تعمیق پیدا می کند.

 

فلاح لاله زاری مفاخر را بخش مهمی از هویت هر ملت دانست و گفت: قدمت شخصیت های نامی برآمده از استان سمنان، به درازای ده ها قرن تمدن و تاریخ است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان با تأکید براینکه در بین شخصیت های پرآوازه و تاریخی، شخصیت آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی، مرجع معظم تقلید، به عنوان یک گوهر بی نظیر در استان و کشور و جهان اسلام می درخشد ادامه داد: این مراسم به یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی کشور با محتواهای فاخر تبدیل شده است.

 

وی ضمن بیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته تصمیم بر اجرای این کنگره شد تا بتوانیم سرمایه‌های فرهنگی کشور و استان سمنان را به‌خوبی بشناسیم، افزود: از سوی دیگر دبیر علمی کنگره توانست با تلاش‌های خود بخشی از زندگی علمی این عالم ربانی را به تصویر بکشد.

 

فلاح لاله زاری بابیان اینکه این مراسم به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی کشور با محتواهای فاخر تبدیل‌شده است، اضافه کرد: قدمت شخصیت‌های نامی برآمده از استان سمنان، به درازای ده‌ها قرن تمدن و تاریخ است لذا این مهم می‌طلبد تا برای دیگر مفاخر این خطه نیز این مراسم اجرا شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان تصریح کرد: یکی از این ظرفیت‌های بزرگ اجتماعی و عرفانی که امروز از ایشان تجلیل می‌شود حضرت آیت‌الله العظمی شاهرودی است که در جهان و جهان اسلام آثار ماندگاری دارد که نتیجه عملی آن را مردم خواهند دید.

 

وی یادآور شد: برای برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله سیدمحمود حسینی شاهرود محصولات مختلف فرهنگی و هنری با همکاری دستگاههای فرهنگی تولید شده است که بخشی از آن در این همایش و بخش دیگر در همایش ملی در مشهد مقدس و نیز کنگره اصلی در قم رونمایی خواهد شد.

 

فلاح لاله زاری در این مراسم که جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی حضور داشتند از حمایت های آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به عنوان رییس شورای سیاستگذاری و نیز علیرضا آشناگر استاندار سمنان قدردانی کرد و گفت: در برگزاری این همایش معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه های علمیه قم و مشهد، شهرداری و فرمانداری شاهرود، صدا و سیمای مرکز و استان و سایر دستگاهها همکاری کرده اند که جای تشکر دارد.

 

 آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی در سال ۱۲۶۲ در قلعه آقاعبدالله از توابع شهر بسطام در نزدیکی شاهرود به دنیا آمد، وی از مراجع تقلید شیعه در قرن چهاردهم قمری و از شاگردان میرزای نائینی و آقا ضیاء عراقی بود.

وی ۱۴ شهریور ۱۳۵۳ دار فانی را وداع گفته و مقبره ایشان در حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف واقع است.

پایان پیام/276

نظر شما