شناسهٔ خبر: 48176579 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قاسم پور:

شیراز امروز قرمز شد/اعمال محدودیت‌های کرونایی به مدت ۱۰ روز

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با افزایش آمار بستری، کلانشهر شیراز امروز از نارنجی به قرمز تغییر رنگ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در شیراز، اظهار کرد: همانگونه که پیش بینی می‌شد با افزایش آمار بستری این کلانشهر نیز امروز از نارنجی به قرمز تغییر رنگ داد.

او با بیان اینکه محدودیت‌ها به مدت ۱۰ روز اعمال می‌شود، ادامه داد: محدودیت‌های هوشمند مطابق رنگ‌بندی هر شهر است و در شیراز و سایر شهر‌های قرمز مشاغل فقط گروه یک می‌توانند فعال باشند که از فردا اعمال می‌شود.

قاسم پور اضافه کرد: محدودیت‌های هوشمند در سطح استان فارس، قبل از اینکه در وضعیت قرمز قرار بگیرد اعمال شده است مانند محدودیت‌های تردد خودرویی.

او با اشاره به ممنوعیت ورود و خروج به شهر‌های قرمز و نارنجی، تصریح کرد: همه موارد آموزش در استان به صورت مجازی برگزار و کلاس‌های تابستان، تعطیل اعلام شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: درخصوص تجمع، مراسم و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ماه ذی الحجه تعطیل اعلام شده است.

قاسم پور با بیان اینکه دورکاری در ادارات در هر شهرستان متناسب با هر رنگ اعمال می‌شود، ادامه داد: شیراز در وضعیت قرمز یک سوم کارمندان حضور دارند و دو سوم از طریق دورکاری فعالیت می‌کنند یعنی دستگاه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت باید به صورت حضوری کار کنند.

او با بیان اینکه محدودیت‌ها به مدت ۱۰ روز تا پایان هفته آینده اعمال می‌شود، گفت: گروه‌های نظارت و بازرسی نیز به صورت جدی‌تر ورود پیدا کرده و با متخلفان و کسانی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود.

معاون استاندار فارس با بیان ایکه با مشاغل و اصناف متخلف نیز برخورد و جریمه می‌شوند، افزود: در مدت شیوع بیماری کرونا علیرغم مشکلات و گرفتاری ها، اما اصناف همکاری خوبی داشته اند و از مصوبات ستاد کرونا حمایت کرده اند و انتظار داریم که در موج پنجم نیز همراهی کنند.

قاسم پور با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها تکمیل است، اضافه کرد: بخش خصوصی با تخت‌های بیشتری برای مدیریت بیماری وارد عمل شده است.

او اضافه کرد: بیمارستان پشتبان اول راه‌اندازی شده و بیمارستان پشتبان دوم هم در حال راه‌اندازی است.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: همه ظرفیت‌های استان را پای کار آورده ایم تا همانند ۴ موج قبلی از موج پنجم نیز عبور کنیم و شاهد خسارات کمتری باشیم البته اگر مجبور شویم برای سلامتی مردم که اولویت تصمیمات استانی است، احتمال دارد فعالیت مترو و اتوبوس‌رانی هم محدود ‌شود.

قاسم پور درخصوص آمار نظارت و بازرسی در استان فارس، بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا روز ۱۴ تیرماه ۸۳۱ هزار و ۲۶۱ مورد بازدید از اصناف انجام شده که ۸ هزار و ۸۲۸ مورد اخطار و ۹ هزار و ۷۶۱ مورد پلمب شده است.

او درباره خودرو‌های شخصی متخلف هم گفت: ۳۰ هزار و ۱۵۸ مورد تذکر لسانی، ۱۴۵ هزار و ۱۲۲ خودرو بازگشت داده شده اند و ۵۲۶ هزار و ۹۱ خودرو نیز جیمه شده اند.

قاسم پور همچنین افزود: ۷۴۸ بازدید از اداره‌ها و سازمان‌ها انجام شده و ۱۶۹ تذکر کتبی و ۷ مورد نیز به هیات تخلفات اداری معرفی شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما