شناسهٔ خبر: 48112639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون استاندار همدان:

دورهمی و شرکت در اجتماعات عامل شیوع کرونا در همدان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت:۵۸ درصد دلیل ابتلا به ویروس کرونا در این استان به دلیل شرکت در اجتماعات و ۴۲ درصد هم تماس‌های درون خانگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مصطفی آزادبخت،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان  در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: پیک جدید کرونا از استان‌های جنوبی شروع و استان‌های مرکزی را درگیر خود کرده و در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی احتمال قرمز شدن وضعیت استان همدان وجود دارد.

او با بیان اینکه عادی انگاری عامل اصلی افزایش شیوع کرونا است افزود: مردم باید بدانند که هنوز بیماری کووید ۱۹ تمام نشده است بنابراین باید از هر گونه تجمع، دورهمی و حضور در مراسم‌ و اجتماع‌ها پرهیز کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان از دستگاه‌ها و مدیران خواست تا رنگ‌بندی کرونایی را به دقت مورد توجه قرار داده و همه دستورالعمل‌ها را در شهر‌ها بسته به نوع رنگ بندی، رعایت و اعمال کنند.

آزادبخت اضافه کرد: بر اساس رنگ بندی ممنوعیت‌هایی برای برخی فعالیت‌ها و ورود خودرو از استان‌های درگیر به کرونا در نظر گرفته شده است که باید از ورود وسایل نقلیه و مسافران به ویژه از استان‌های جنوبی و استان‌های دارای شرایط قرمز کرونایی به همدان خودداری کرد.

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در واکسینه کردن مردم علیه کرونا خوب عمل کرده است اظهار داشت: ادارات و نهاد‌های خدمات رسان نباید ارائه خدمات به سازمان و ارگان‌ها فعال در زمینه کرونا را متوقف کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز خواستار برگزار نکردن یا به تعویق انداختن برگزاری برخی همایش و مراسم‌ از سوی دستگاه‌ها و نهاد شد و گفت: الزامی به برگزاری برخی از همایش در این شرایط نیست و می‌توان این برنامه‌ها را در هفته‌های آینده برگزار کرد.

مهرداد نادری فر افزود: از ادارات انتظار می‌رود این قبیل برنامه‌ها را در حال حاضر تعطیل کنند همچنین نسبت به اجرای دورکاری بر اساس رنگ بندی کرونایی توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/غ

نظر شما