شناسهٔ خبر: 48108228 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرونا در کمین عادی‌انگاری مردم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: نباید با عادی‌انگاری به موج پنجم کرونا در این استان میدان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد طاهری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: تا کنون از کل جمعیت استان همدان ۱۲۶ هزار و ۴۰۰ نفر در برابر کرونا واکسینه شدند و ماسک زدن همچنان برای آن‌ها ضروری است.

او افزود: تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به دلتا کرونا در استان مشاهده نشده و درصد کشندگی این ویروس جدید هنوز مشخص نیست، اما قدرت انتقال این ویروس بسیار بالا و  همچنین علائم آن شبیه سرماخورگی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان عنوان کرد: شهروندان نباید عادی انگاری کنند چراکه کرونا در کمین همه است و بعد از درگیری با این ویروس پشیمانی بی فایده است.

طاهری بیان کرد: با افزایش تعداد دستگاه‌های اکسیژن ساز آمادگی مقابله با پیک پنجم کرونا را باید داشته باشیم، اما بخش کمک کننده و مهم مقابله با پیک پنجم مردم هستند.

او به رنگ بندی شهرستان‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فامنین و اسدآباد در وضعیت زرد قرار داشته و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی هستند، مجموعه علوم پزشکی گزارش تعداد مبتلایان را به وزارت بهداشت اعلام کرده و مرکز رنگ بندی‌ها را بر اساس گزارش‌های رسیده اعلام می‌کند.
انتهای پیام/ب

 

نظر شما