شناسهٔ خبر: 48002913 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخشش هنرمند چهارمحال و بختیاری در دومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، از درخشش هنرمند احمد تاجی در آیین اختتامیه دومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام فرجی معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: دومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق با هدف حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی و کمک به ارتقاء هنر عکاسی در کشور برگزار شد.

او افزود: از بین آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره یک اثر عاشورایی مربوط به مراسم عزاداری منطقه شهرکرد (چالشتر) از هنرمند عکاس احمد تاجی در بخش حرفه‌ای توسط هیأت داوران به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

بیشتر بخوانید

فرجی اضافه کرد: سوگواره عکس عاشورایی با موضوع سنت‌ها و آیین‌های عزاداری در شهر‌ها مانند تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، جلوه‌های ماه محرم در زندگی امروزی و منظر شهری، شام غریبان، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، شیرخوارگان حسینی، کاروان‌های عزاداری، کودک و محرم، عاشورا و قداست آب، کاروان عاشورایی، محرم و فرهنگ عاشورایی، محرم و فرهنگ حجاب و عفاف، مسجد و محرم، حاشیه مراسم هیات‌های عزاداری، عزاداری در تکایا و حسینه‌ها و مساجد برگزار شد.

او ادامه داد: آیین پایانی این سوگواره در خرداد ماه ۱۴۰۰ هجری شمسی به صورت آنلاین و برخط برگزار شد و جوایز برگزیدگان برای آن‌ها بزودی از طریق پست ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ف

نظر شما