شناسهٔ خبر: 48007935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

درخشش هنرمند استان چهارمحال و بختیاری در دومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از درخشش هنرمند احمد تاجی در آیین اختتامیه دومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، شهرام فرجی گفت: دومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق با هدف حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی و کمک به ارتقاء هنر عکاسی در کشور برگزار شد.
وی افزود: از بین آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره یک اثر عاشورایی مربوط به مراسم عزاداری منطقه شهرکرد-چالشتر از هنرمند عکاس احمد تاجی در بخش حرفه ای توسط هیأت داوران به عنوان اثر برگزیده معرفی گردید.
فرجی در ادامه تصریح کرد: سوگواره عکس عاشورایی با موضوع سنت‌ها و آیین‌های عزاداری در شهر ها مانند تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، جلوه‌های ماه محرم در زندگی امروزی و منظر شهری، شام غریبان، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، شیرخوارگان حسینی، کاروان‌های عزاداری، کودک و محرم، عاشورا و قداست آب، کاروان عاشورایی، محرم و فرهنگ عاشورایی، محرم و فرهنگ حجاب و عفاف، مسجد و محرم، حاشیه مراسم هیات‌های عزاداری، عزاداری در تکایا و حسینه‌ها و مساجد برگزار شد.
شایان ذکر است آیین پایانی این سوگواره در خرداد ماه ۱۴۰۰ هجری شمسی به صورت آنلاین و برخط برگزار شد و جوایز برگزیدگان برای آنها بزودی از طریق پست ارسال می گردد.

46

نظر شما