شناسهٔ خبر: 47987393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأسیس دفاتر خدمات قضایی از مهمترین اقدامات دوران تحول در دستگاه قضا بود

رئیس دادگستری ساوه گفت: تأسیس دفاتر خدمات قضایی از مهمترین اقدامات دوران تحول در دستگاه قضا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، هادی ملکی صبح امروز در جریان بازدید از دفاتر خدمات قضایی در شهر ساوه با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگ، مهم و شایسته‌ای که در دوران تحول دستگاه قضا انجام شد تأسیس دفاتر خدمات قضایی بود اظهار کرد: راه‌اندازی این دفاتر کمک شایانی هم به مردم و هم به مجموعه دستگاه قضا کرد و از بار مراجعات مردم به دادگستری کاسته شد.

وی افزود: تا قبل از راه‌اندازی این دفاتر روزانه مراجعات بسیار زیادی و بعضاً بی‌مورد به دادگستری را شاهد بودیم که هم باعث گرفته شدن وقت مردم و قضات می‌شد و هم ازدحام و شلوغی و مشکلات خاص خود را به همراه داشت.

رئیس دادگستری ساوه با بیان اینکه در حال حاضر در شهر ساوه ۲ دفتر خدمات قضایی فعالیت می‌کنند ادامه داد: در حال حاضر مراجعات مردمی برای پیگیری پرونده‌ها از طریق دفاتر صورت می‌گیرد و نتایج خوب و مثبتی را به دنبال داشته البته نواقص و ایراداتی نیز وجود دارد که تلاش می‌شود با شناسایی و انعکاس آنها به معاونت فناوری قوه قضایی، آنها را رفع کنیم.

ملکی خاطرنشان کرد: اعلام شکایت مردم و ارائه دادخواست برای دادگستری، دیوان عدالت و دیوان عالی کشور از طریق دفاتر خدمات قضایی صورت می‌گیرد و ممکن است در آینده نیز دسترسی‌های بیشتری مثل دادسرای نظامی جهت شکایت از نیروهای نظامی نیز داده شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی شهرستان ساوه با ۶ شعبه حقوقی در دادگاه، پنج شعبه کیفری ۲ و یک شعبه کیفری یک اداره می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر یک شعبه دادگاه انقلاب، دو شعبه اجرای احکام مدنی و در دادسرا نیز پنج شعبه دادیاری و چهار شعبه بازپرسی و سه شعبه اجرای احکام و یک شعبه سرپرستی امورات مردم را انجام می‌دهند.

به گزارش فارس هادی ملکی رئیس دادگستری و مجید علیپور دادستان شهرستان از دو دفتر خدمات قضایی سرخیل و شکری بازدید و در جریان مشکلات و امور جاری این دفاتر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما