شناسهٔ خبر: 47969609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امیر سرتیپ رودباری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تشریح فعالیت‌های دانشگاه هوایی شهید ستاری برای اجرای بیانیه گام دوم

فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش درباره تمهیدات اجراشده توسط این دانشگاه برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب مطالبی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب در ارتش گفت: ایران اسلامی در حالی وارد فاز دوم انقلاب شد که دشمنان برنامه‌های بسیاری علیه کشورمان آغاز کرده بودند و برنامه داشتند تا چهل سالگی دوم انقلاب را مشاهده نکنیم. چون ۴۰ عدد پختگی و کمال  است که نشان از کمال انقلاب ما بود و دشمنان به دنبال این بودند که برنامه داشتند تا ما وارد فاز دوم انقلاب نشویم.  

وی ادامه داد: در این راستا، رهبر انقلاب با هوشمندی و درایت خودشان بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند تا کشور عزیزمان را در راستای تمدن نوین اسلامی به آرمان بزرگ خود که ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) است، برسانند. اولین موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب علم و دانش است و مخاطب اصلی آن جوانان هستند. ما هر موقع در طول تاریخ چهل ساله انقلاب به جوانان اعتماد کردیم، نتایج خوبی گرفتیم.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: راه ایجاد تمدن نوین اسلامی تکیه بر علم و دانش است و به همین دلیل هم اولین راهبرد بیانیه گام دوم انقلاب علم و دانش است. در طول تاریخ هم تمدن‌های تاثیرگذار با استفاده از علم و دانش رشد پیداکرده‌اند. تمدن اسلامی هم از این موضوع مستثنی نیست و تمدن اسلامی از قرن اول تا قرن دهم تاثیرگذارترین تمدن در کره زمین بود، چراکه دین مبین اسلام به مقدار زیادی به علم و دانش توجه دارد.  

امیر سرتیپ دوم رودباری  اظهار کرد: دانشگاه شهید ستاری از دانشگاه های خاص در حوزه هوانوردی است و برای رسیدن به قطبیت هوانوردی در رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی دارد و هدف اصلی آن نیز رسیدن به مرجعیت علمی در حوزه هوانوردی است. بر این اساس در راستای دستیابی به معنی گام دوم انقلاب اسلامی برنامه ریزی‌های کاربردی داشته است که بتوانیم در فاز دوم انقلاب مرجعیت علمی خود را نهادینه کرده و به عنوان قطب علمی در دنیا به آرمان خود نزدیک شویم.

وی افزود: دانشگاه شهید ستاری برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب فعالیت‌های بسیاری انجام داده است که می‌توان به ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین، جنگال و دانش افزایی در خصوص تایپ‌های مختلف هوانوردی اشاره کرد که از این طریق بتوانیم نیرو‌های ماهر و کاربلدی را به نیرو‌های مسلح تحویل بدهیم. البته یکی دیگر از حوزه‌های فعالیتی ما هم اهمیت به مهارت آموزی در کنار علم آموزی است.

انتهای پیام/

نظر شما