شناسهٔ خبر: 47960631 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

این ۱۲ نکته را در زمان خرید خانه بخاطر داشته باشید

صاحب‌خبر -

رپورتاژآگهی

خرید ملک به هر نوعی مانند:خرید آپارتمان، زمین، ویلا و ساختمان های تجاری و یا اداری به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه گذاری‌ها شناخته شده است. در ایران بازارهای سرمایه گذاری زیادی از قبیل بورس، طلا، ارز، مسکن و … وجود دارد. اما تشخیص این که کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب است، کمی دشوار می‌باشد.

طبق بررسی های انجام شده در ایران بیشتر افراد بازار مسکن را به دلیل ریسک کم، سوددهی بالا و امنیت انتخاب می‌کنند. اما باید به این توجه کرد که، خرید خانه در ظاهر شاید یک اقدام ساده و مشخصی باشد اما نکات ریزی در زمان معامله وجود دارد که عدم توجه به آنها می تواند خسارت مالی بسیار زیاد و جبران ناپذیری را برای شما داشته باشد. لذا در ادامه این مطلب شما را با ۱۳ نکته مهم در زمان خرید خانه آشنا می کنیم.

۱. از اعتماد زیادی و بیجا به افرادی که نمی‌شناسید و یا تازه با آن‌ها آشنا شده اید بپرهیزید. سعی کنید سوالات حقوقی خود را در زمان خرید و یا فروش ملک از وکیل قانونی و مورد اعتماد بپرسید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

۲. برای انجام معامله به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید و  با ارائه مدارک لازم و پلاک ثبتی ملک از وضعیت آن مطلع شوید. به این نکته توجه کنید که ملک ممنوع المعامله نباشد.

۳. طمع نکنید. همه‌ی افراد تمایل دارند تا ملک خود را با بیشترین قیمت بفروشند. از طرفی خریداران هم به‌دنبال خرید ملکی هستند که با بیشترین تخفیف آن را خریداری کنند. سعی کنید در معامله از طمع کردن پرهیز کنید و گول معاملات اغرار آمیز را نخورید.

۴. از انجام هر گونه معامله در املاک های فاقد پروانه کسب و کد رهگیری جدا خودداری کنید. معاملات انجام شده در این املاک ها ارزش قانونی ندارد و احتمال کلاه‌برداری در آن ها وجود دارد.

۵. فرقی ندارد که قصد خرید ملک را دارید یا اجاره. در زمان بستن قرارداد به این نکته توجه کنید تا حتما با مالک اصلی و یا وکیل قانونی وی معامله کنید.

۶. دقت کنید طبق قانون اگر فروشنده‌ای یک ملک را به چند نفر فروخته باشد مالک، اولین خریدار است. در نتیجه قبل از خرید حتما استعلام های لازم را بگیرید.

۷. از در اختیار گذاشتن اسناد و مدارک معتبر خود مانند: شناسنامه، گذرنامه، اسناد و مدارک و … به افراد دیگر خودداری کنید.

۸. در قرارداد پیش خرید حتما بر مبنای عرف، خسارت تاخیر را قید کنید. تا در صورت تاخیر در ساخت خریدار کمتر ضرر نماید. همچنین خسارت تاخیر در تنظیم سند در دفترخانه هم باید بر مبنای عرف در قرارداد مکتوب شود.

۹. در قرارداد پیش خرید دقت کنید تعداد آپارتمان احداثی و میزان زمین قید شود و به مالک و سازنده اجازه احداث هیچگونه بنای اضافی داده نشود.

۱۰. فقط در آژانس های املاکی که دارای پروانه کسب و کد رهگیری هستند معامله کنید. مهم ترین مزیت سامانه کد رهگیری جلوگیری از کلاهبرداری در فروش یک ملک به چند مشتری است. چنانچه در سامانه کد رهگیری فردی بخواهد یک ملک را به چندین نفر بفروشد، تخلف بلافاصله قابل رویت است و از انجام آن جلوگیری خواهد شد.

۱۱. در قرارداد پیش خرید باید نوع مصالح، نوع سازه ( تیر آهن با بتون ) مشخصات کابینت، کف واحد ( سنگ یا پارکت یا سرامیک، نقاشی و دیگر موارد با اهمیت بکار رفته در ساختمان شرح داده شود.

۱۲. در قرارداد پیش خرید دقت کنید تعداد آپارتمان احداثی و میزان زمین قید شود و به مالک و سازنده اجازه احداث هیچگونه بنای اضافی داده نشود.

نتیجه گیری:

انسان تا به چیزی نیاز نداشته باشد به طرف آن حرکت نمی‌کند. نیاز یکی از مفاهیم اساسی بازاریابی ملک و ساختمان است. این نیازها شامل نیازهای فیزیکی یا نیاز به غذا، پوشاک، امنیت، نیازهای اجتماعی و … می‌باشد. نیاز به مسکن یا ملک یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر انسانی است. اگر قصد یک سرمایه گذاری مطمئن و پرسود در بازار مسکن را دارید، باید با علم و دانش کافی اقدام به سرمایه گذاری کنید. و به خوبی تمام جوانب رو بررسی کنید.

اگر قصد خرید و یا اجاره آپارتمان را دارید می توانید به وب سایت شابش مراجعه کنید . شابش یک وب سایت تخصصی درج آگهی املاک در ایران است که با خدماتی مانند: کیفیت بالای آگهی ها، برقراری ارتباط سریع و راحت با مشاور، امکان استفاده از واتساپ، اطلاع رسانی از قیمت خانه، فیلم و تور مجازی و … به شما کمک می کند تا هوشمندانه ملک مورد نظر خود را پیدا کنید.

نظر شما