شناسهٔ خبر: 47943576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار حوادث آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- غرق شدن یک نفر در  رودخانه زرینه رود شاهین دژ، مفقودی سه نفر در رودخانه ارس پلدشت  و رها سازی ۳ مصدوم گرفتار شده در ارتفاعات روستای قره گل از توابع قطور شهرستان خوی حوادثی بودند که طی روز گذشته در آذربایجان‌غربی رخ داده است.

صاحب‌خبر -

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق تماس تلفنی ۱۲۵ با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان مبنی بر پشتیبانی عملیات جستجوی غریق در رودخانه زرینه رود شاهین‌دژ، تیم سیلاب شهرستان بعد از دریافت مجوز از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان با همراه داشتن تجهیزات تخصصی سیلاب به محل حادثه اعزام شدند.

امیر جعفرزاده افزود: غریق یک نوجوان ۱۷ ساله بود که قبل از رسیدن عوامل امدادی توسط منابع محلی از آب رها سازی شده بود.

وی ادامه داد: فرد فوتی بعد از قرار گرفتن در کیسه جسد جهت تکمیل‌ مراحل قانونی، تحویل مراجع شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در مورد سه مفقودی در رودخانه ارس پلدشت واقع در روستای بورالان نیز اظهار کرد: طبق تماس تلفنی افراد حاضر در صحنه محل حادثه با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مبنی بر مفقودی سه نفراز اهالی روستای بورالان در رودخانه پلدشت به محل حادثه اعزام شدند.

جعفرزاده اظهار داشت: در این عملیات ۳ تیم سیلاب از پلدشت پس از دریافت مجوز از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان  با به همراه داشتن تجهیزات تخصصی سیلاب و یک دستگاه قایق به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: در ابتدای عملیات خوشبختانه ۲ نفر از مفقودیان در فاصله ۱۰۰ متری و پایین تر از محل حادثه از رودخانه خارج شده بود.

وی افزود: جسد نوجوان ۱۶ ساله که در رودخانه غرق شده بود، پس از سه ساعت عملیات جستجو و نجات با بهره گیری از تجارب عوامل امدادی و بکار بستن تجهیزات تخصصی، در ۵۰۰ متری پایین تر از محل اعلام کشف و بعد از رهاسازی از آب و قرار دادن در داخل کیسه جسد جهت تکمیل مراحل اداری و قانونی تحویل مراجع ذیصلاح  شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ادامه از رها سازی سه مصدوم گرفتار شده در ارتفاعات روستای قره گل از توابع در شهرستان خوی خبر داد.

جعفرزاده گفت: برابر تماس مرکز ۱۲۵ با کنترل عملیات استان مبنی بر پشتیبانی عملیات رها سازی افراد گرفتار شده در ارتفاعات روستا، یک تیم کوهستان با به همراه داشتن تجهیزات کوهستان بعد از دریافت مجوز از مرکز کنترل و عملیات استان به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: این حادثه در ۸۰‌کیلومتری محور خوی با قطور که برای چوپانان در حال چرای گوسفندان اتفاق افتاده بود، چوپانان در طی سقوط گوسفندان به دره برای نجات آنان وارد دره شده که ۳ نفر از آنان سقوط کرده و دچار آسیب شدند.

جعفرزاده گفت: ۲ نفر از افراد محصور شده قبل از رسیدن عوامل امدادی توسط منابع محلی رها سازی شده و یک چوپان نیز با سقوط به عمق ۲۵ کیلومتری دچار مصدومیت شده بود.

وی گفت: فرد سقوط کرده با ایجاد کارگاه برای دسترسی به مصدوم و نجات وی اقدام کرده و پس از انجام اقدامات اولیه و تثبیت مصدوم، با استفاده از تجهیزات کوهستان فرد را رها سازی کرده و بعد از طی ۳۰۰ متر وی را به نقطه امن انتقال و از طریق آمبولانس به مرکز درمانی منتقل شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر چهار هزار و ۶۲۴ نفر امدادگر و عضو امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان هستند که در قالب هزار و ۱۵۳ تیم در سوانح و حوادث به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

نظر شما