شناسهٔ خبر: 47932298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

غرق شدن ۲ نفر در رودخانه زرینه رود و رودخانه ارس

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از غرق شدن ۲ نفر و مفقود شدن ۲ نفر دیگر در رودخانه ارس پلدشت و زرینه رود شاهین‌دژ خبر‌ داد‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی، امیر جعفرزاده اظهار داشت: برابر تماس تلفنی ۱۲۵ با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان مبنی بر پشتیبانی عملیات جست‌وجوی غریق در رودخانه زرینه رود شهرستان شاهین‌دژ، تیم سیلاب شهرستان بعد از دریافت مجوز از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان با همراه داشتن تجهیزات تخصصی سیلاب به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: اولین مورد، غرق شدن  یک نوجوان ۱۷ ساله بود که قبل از رسیدن عوامل امدادی توسط منابع محلی از آب رهاسازی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: فرد فوتش شده بعد از قرار گرفتن در کیسه جسد برای تکمیل‌ مراحل قانونی، تحویل مراجع ذیصلاح در صحنه شد.

 جعفرزاده در مورد ۳ مفقودی در رودخانه ارس شهرستان پلدشت واقع در روستای بورالان نیز افزود: برابر تماس تلفنی افراد حاضر در صحنه محل حادثه با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(۱۱۲) مبنی بر مفقودی ۳ نفر از اهالی روستای بورالان در رودخانه پلدشت به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات ۳ تیم سیلاب از شهرستان پلدشت پس از دریافت مجوز از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان  با به همراه داشتن تجهیزات تخصصی سیلاب و یک دستگاه قایق به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی بیان کرد: در ابتدای عملیات خوشبختانه ۲ نفر از افراد مفقود شده در فاصله ۱۰۰ متری و پایین‌تر از محل حادثه از رودخانه خارج شده بود.

 جعفرزاده افزود: جسد نوجوان ۱۶ ساله که در رودخانه غرق شده بود پس از ۳ ساعت عملیات جست‌وجو و نجات با بهره‌گیری از تجارب عوامل امدادی و به کار بستن تجهیزات تخصصی، در ۵۰۰ متری پایین‌تر از محل اعلام کشف و بعد از رهاسازی از آب و قرار دادن در داخل کیسه جسد جهت تکمیل مراحل اداری و قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

انتهای پیام /

نظر شما