شناسهٔ خبر: 47938094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

احتمال بالای درگیری مجدد مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه/ مسدود شدن چندین وب‌سایت نزدیک به محور مقاومت از سوی واشنگتن/ احتمال تغییر طرح عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان

احتمال بالای درگیری مجدد مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه، مسدود شدن چندین وب‌سایت نزدیک به محور مقاومت از سوی واشنگتن و احتمال تغییر طرح عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه روسیه از آغاز گفت‌وگوها درباره ثبات استراتژیک با ایالات متحده خبر داد.

- سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: به دقت تحولات نگران‌کننده در افغانستان را دنبال می‌کنیم.

- دولت آمریکا چندین وب‌سایت نزدیک به محور مقاومت را مسدود کرد.

- فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا (سنتکام) طی بیانیه‌ای از تکمیل ۵۰ درصدی روند خروج نیروهای این کشور از افغانستان خبر داد.

- دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان، به رئیس‌جمهوری منتخب ایران تبریک گفت.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که هدف اولیه آمریکا بازگشت دوجانبه به پایبندی به تعهدات برجامی است.

- مدیر دفتر اطلاع‌رسانی کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای پس از جلسه گروه‌های فلسطینی تاکید کرد که مقاومت به دفاع از ملت و مقدسات فلسطین ادامه خواهد داد.

- جمهوری‌خواهان در آمریکا تلاش دموکرات‌ها برای اعمال مقررات سراسری برای برگزاری انتخابات که از اهداف مورد علاقه این حزب است را مسدود کرده‌اند.

- سخنگوی پنتاگون با اشاره به تحرکات اخیر شبه‌نظامیان طالبان و تسلط آنها بر گذرگاه اصلی میان افغانستان و تاجیکستان، اعلام کرد که این تحولات ممکن است، طرح عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان را تغییر دهد.


 

 

 

نظر شما