شناسهٔ خبر: 47304926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حملات گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب غزه/ گفت‌وگوی مشاوران امنیت ملی آمریکا و انگلیس درباره ایران/ تلاش نافرجام اسرائیل برای ترور فرمانده نظامی حماس

حملات گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب غزه، گفت‌وگوی مشاوران امنیت ملی آمریکا و انگلیس درباره ایران و تلاش نافرجام اسرائیل برای ترور فرمانده نظامی حماس از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دفاع از کشتار غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در نوار غزه، اعلام کرد که این حملات تا «هر زمان که لازم باشد» ادامه خواهد یافت.

- ساکنان شهرهای مختلف کرانه باختری روز سه‌شنبه همراه با قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ در حمایت از غزه دست به تظاهرات‌های گسترده زدند که چهار نفر از آنها در جریان درگیری با صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

- منابع صهیونیستی بامداد امروز -چهارشنبه- از تلاش نافرجام این رژیم برای ترور «محمد ضیف» فرمانده نظامی حماس خبر دادند.

- سازمان عفو بین‌الملل حملات اسرائیل به ساختمان‌های غیرنظامی در نوار غزه را «جنایات جنگی» دانسته و خواستار تحقیقات درباره آن شد.

- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات وحشیانه خود به نوار غزه، شامگاه سه‌شنبه بیش از ۵۰ بار مناطق مختلف شهر رفح را بمباران کردند.

- سناتور دموکرات آمریکایی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با نماینده ایران در سازمان ملل متحد دیدار کرده است.

- پایگاه بلومبرگ طی گزارشی نوشت که مواضع نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در خصوص پیشرفت چشمگیر در مذاکرات وین، باعث کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

- رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا طی بیانیه‌ای بر لزوم برقراری آتش‌بس بین فلسطین و رژیم صهیونیستی در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

- مشاور امنیت ملی آمریکا و همتای انگلیسی وی طی دیداری در واشنگتن درباره ایران گفت‌وگو کردند.

 

 

نظر شما