شناسهٔ خبر: 68359703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام های وزیر امور خارجه در شبکه ایکس:

عراقچی: واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران حتمی است

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز در تماس با وزیر خارجه ایتالیا اعلام کردم که واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران حتمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ‏ دیروز و امروز وزرای خارجه مصر، ترکیه و عربستان برای تبریک تماس گرفتند. حرکت به سمت یک «منطقه قوی و مّتحد» از طریق گفت‌وگو، همکاری، هم‌افزایی و همدلی با کشورهای منطقه از اولویت‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم است.

دیروز و امروز همچنین وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تماس تلفنی به اینجانب تبریک گفتند. منطقه قفقاز برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت ژئوپلیتیک و راهبردی دارد. قرابت‌های تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی اهمیت گسترش روابط با کشورهای این منطقه را دوچندان کرده است.

آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا امروز برای تبریک تماس گرفت. بحث مفصلی در مورد منطقه داشتیم. به ایشان گفتم واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران حتمی است. این واکنش دقیق و حساب‌شده خواهد بود. برخلاف رژیم صهیونیستی ایران به دنبال گسترش تنش نیست اگرچه از آن هراسی ندارد.

نظر شما