شناسهٔ خبر: 47935160 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آمازون و اپل پرچمدار باارزش‌ترین برندهای جهان

ایسنا: طبق رتبه‌بندی جهانی کانتار برند زی، آمازون و اپل باارزش‌ترین برندهای جهان هستند اما برندهای چینی هم در حال صعود به رتبه‌های بالاتر فهرست بوده و از بزرگ‌ترین برندهای اروپایی باارزش‌تر شده‌اند. شرکت کانتار اعلام کرد آمازون که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تاسیس شد، با ارزش ۶۸۴ میلیارد دلار، باارزش‌ترین برند جهان مانده است و پس از آن اپل با ۶۱۲ میلیارد دلار در رتبه دوم و گوگل با ۴۵۸ میلیارد دلار در رتبه سوم و مایکروسافت با ۴۱۰ میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار دارد. تنسنت که بزرگ‌ترین شرکت رسانه اجتماعی و بازی ویدئویی چین است، در رتبه پنجم و علی‌بابا در رتبه هفتم قرار گرفت. فیس‌بوک با ارزش ۲۲۶ میلیارد دلار میان این دو برند چینی در رتبه ششم جای گرفت.

صاحب‌خبر -

«گراهام استپل هرست»، مدیر استراتژی جهانی کانتار‌برند‌زی اظهار کرد: برندهای چینی به‌طور پیوسته و به تدریج درحال پیشرفت هستند و پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند. ارزش پنج برند بیش از دو برابر شده که در صدر آنها برندهای چینی Pinduoduo، میتوآن، موتای، تیک‌تاک و برند آمریکایی تسلا قرار دارند. تسلا در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و سریع‌ترین رشد را داشته و به باارزش‌ترین برند خودرو تبدیل شده است. ارزش تسلا بر مبنای سالانه ۲۷۵ درصد افزایش یافته و به ۶/ ۴۲ میلیارد دلار رسیده است. برندهای چینی برتری خود را نسبت به برندهای اروپایی تحکیم کرده‌اند. چین در ۱۰۰ برند برتر جهان سهم ۱۴ درصدی دارد که بالاتر از ۱۱ درصد در یک دهه پیش است، درحالی‌که سهم برندهای اروپایی هشت درصد است که کمتر از ۲۰ درصد در یک دهه پیش است. برند اروپایی برتر لوییس ویتون در رتبه بیست و یکم قرار دارد و پس از از آن گروه نرم‌افزاری SAP آلمان در رتبه بیست و ششم قرار دارد. تنها برند بریتانیایی این فهرست ودافون است که در رتبه شصتم ایستاده است. براساس گزارش رویترز، برندهای آمریکایی صدرنشین این فهرست بوده‌اند و سریع‌ترین رشد را در یک سال گذشته نشان داده‌اند و سهم آنها از ۱۰۰ برند برتر جهان ۷۴ درصد بوده است.

 

نظر شما