شناسهٔ خبر: 47880174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

رشد 12 درصدی خرید کتاب در طرح بهارانه کتاب قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در طرح بهارانه کتاب در قزوین پنج هزار و 14 جلد کتاب به ارزش بیش از ۲۲۲۰ میلیون ریال به فروش رسید که نسبت به طرح زمستانه کتاب رشد 12 درصدی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدحسین اسماعیلی با اشاره به طرح بهارانه کتاب گفت: ۱۱ کتاب‌فروشی از استان قزوین، در بهارانه کتاب ۱۴۰۰ فعالیت داشتند که بابت فروش خود ۴۲۰  میلیون ریال یارانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان به جزئیات طرح بهارانه فروش کتاب در سال جاری اشاره کرد و عنوان کرد: ۹ کتابفروشی‌ در مرکز استان و ۲ کتابفروشی در شهرستان البرز و تاکستان در این طرح مشارکت داشتند که امیدواریم تا در طرح‌های بعدی تعداد بیشتری کتابفروشی در طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: در این طرح که از 17 تا 25 خرداد ماه اجرا شد در استان قزوین پنج هزار و 14 جلد کتاب به ارزش بیش از ۲۲۲۰ میلیون ریال به فروش رسید که نسبت به طرح زمستانه کتاب رشد 12 درصدی  داشت.

اسماعیلی ابراز کرد: این طرح در هر فصل با هدف حمایت از ناشرین و کتابفروشی‌ها و توسعه کتاب و کتابخوانی با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش مطالعه و کتابخوانی در رشد و بالندگی جامعه بر کسی پوشیده نیست گفت: به میزانی که بتوانیم به ترویج این فرهنگ کمک کنیم، به فرهنگ و ارتقای دانش جامعه خود کمک کرده‌ایم.

نظر شما