شناسهٔ خبر: 47884324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد؛

خرید ۵هزار نسخه کتاب در طرح بهارانه از کتابفروشی‌های قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ۵هزارو۱۴نسخه کتاب به ارزش بیش از ۲میلیون ۲۲۰هزار ریال از سوی شهروندان قزوینی در قالب طرح بهارانه کتاب امسال از کتاب فروشی‌ها خریداری شد که نسبت به طرح زمستانه کتاب حدود ۱۲درصد رشد را نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین از  قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان   اظهار کرد: ۱۱کتاب‌فروشی از استان قزوین، در بهارانه کتاب ۱۴۰۰ فعالیت داشتند که بابت فروش خود ۴۲۰میلیون ریال یارانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان به جزئیات طرح بهارانه فروش کتاب در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۹کتابفروشی‌ در مرکز استان و ۲کتابفروشی در شهرستان البرز و تاکستان در این طرح مشارکت داشتند که امیدواریم تا در طرح های بعدی تعداد بیشتری کتابفروشی در طرح شرکت کنند.

اسماعیلی ادامه داد: این طرح در هر فصل با هدف حمایت از ناشرین و کتابفروشی ها و توسعه کتاب و کتابخوانی با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه نقش مطالعه و کتابخوانی در رشد و بالندگی جامعه بر کسی پوشیده نیست، افزود: هر چه قدر بتوانیم به ترویج این فرهنگ کمک کنیم، به فرهنگ و ارتقای دانش جامعه خود کمک کرده‌ایم.

طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از ۱۷خرداد ماه همزمان آغاز شد و تا ۲۵خرداد ماه در سراسر کشور ادامه یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما