شناسهٔ خبر: 47849970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

آیت‌الله جوادی آملی: پیروز انتخابات باید پاسخگوی مشکلات مردم باشد

تهران – ایرنا - آیت‌الله عبدالله جوادی آملی قبل از انداختن رای خود به صندوق در دماوند گفت: هرکسی که پیروز انتخابات شود مسئول است و باید پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

صاحب‌خبر -

آیت الله جوادی آملی امروز /۲۸ خرداد/ با حضور در پای صندوق اخذ رای در محله احمدآباد شهر دماوند، به خبرنگاران اظهار داشت: مسئولانی که انتخاب می شوند در مقابل ملت بزرگ ایران مسئول هستند و مردم نیز در مقابلشان حق نقد و راهنمایی دارند، چون شما آنان را انتخاب کردید و از طرف شما سمت پیدا کردند و باید کار شما را انجام دهند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه امروز مشکلات مردم دیگر مشکلات عادی نیست و فقیر به این معنا نیست که کسانی که عضو کمیته امداد هستند جزو فقرا باشد، افزود: آن آبرومندی که نتواند زندگی خود را اداره کند و زیر بارگرانی است نیز فقیر محسوب می شود.

این مرجع تقلید افزود: آن کارمندی که حقوقش کفاف زندگی روزمره و تحصیل فرزندانش را ندهد، مانند کسی است که ستون فقراتش شکسته و نمی‌تواند گریه کند و اگر نتواند خودش را اداره کند، فقیر محسوب می‌شود.

وی با تاکید براینکه باید از فرد فرد این ملت بزرگوار تشکر کرد چون رای می دهند، گفت: نصیحت را ائمه بزرگوار معنا کردند و معنای نصیحت کردن مسئولین این نیست که انسان در روزنامه ها آبروی آنان را ببرد، نصیحت یعنی جامه دوزی نه پیرهن دری و جامه دری؛ دریدن، نصیحت نیست، دوختن، نصیحت است.

وی افزود: امیدواریم خداوند سبحان با دعای نورانی امام زمان که عرض کرد خدایا تو را به حق کسی که در دریاها و صحراها مناجات می کند که آن مناجات صد در صد است به داد این مردم برسد.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

نظر شما