شناسهٔ خبر: 47836540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

رای گیری در ۹۹ درصد شعب اخذ رای خراسان رضوی آغاز شده است

مشهد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون اخذ رای از شهروندان خراسانی در سطح افزون بر ۹۹ درصد شعبه‌های رای‌گیری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در این استان جریان دارد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی نبی‌پور صبح جمعه در جمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: همه عوامل و مسوولان شعبه‌ها از ساعت شش صبح امروز در محل کار خود حضور یافته‌اند اما در ۱۵ دقیقه نخست فعالیت، کار شعبه‌های رای‌گیری با اختلال همراه بود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار دریافتی تا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح امروز پس از رفع اختلال جزیی تعداد ۸۲۵ رای در سراسر استان از مردم اخذ شد. 

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی به الزام قانونی صدور دو کارت مختص ماموران ناظر و اجرایی برای شروع کار در شعبه‌های رای‌گیری اشاره و بیان کرد: امروز صبح برای مدت کمی فعال شدن کارت ناظران برخی شعبه‌های راگیری در این استان با مشکل همراه بود که اکنون بطور کامل رفع شده است.

همچنین رییس هیات نظارت شورای نگهبان بر انتخابات در خراسان رضوی نیز در جمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات این استان گفت: طبق روال همه سالها و ادوار قبلی انتخابات، ناظران و عوامل اجرایی پیش از آغاز انتخابات در جلسات مشترک حاضر شدند.

کمال سرویها افزود: تمهیدات لازم فراهم شده اما بخاطر فعالیت دستگاههای الکترونیکی صندوق رای در انتخابات شورای شهر مشهد و فقدان آمادگی کافی، آغاز رای‌گیری در این شهر با مشکلاتی همراه شد.

وی به برپایی و فعالیت کنونی هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای در سطح مشهد اشاره و بیان کرد: تاخیر در آغاز کار برخی شعبه‌های رای‌گیر در این سطح گسترده پیش آمد و رفع شد اما می‌بایست از قبل آمادگی و هماهنگی لازم در این خصوص صورت می‌گرفت.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،  دومین دوره انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز (جمعه) در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی در حال برگزاری است.

در مجموع  ۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد در خراسان رضوی برای کسب هشت هزار و ۷۳۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا به رقابت می پردازند و سه نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز در حال رقابت برای تعیین یک نماینده باقیمانده این استان در این مجلس هستند.

خراسان رضوی ۶.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴.۶ میلیون نفر آنان واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند.

نظر شما