شناسهٔ خبر: 47835720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی ؛

آغاز خلق حماسه هرمزگانی ها در یک هزارو ۵۵۶شعبه اخذ رای

بندرعباس - ایرنا-هرمزگانی ها از نخستین ساعت شروع رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی هفت صبح جمعه برای خلق حماسه راهی محل های یک هزارو ۵۵۶ شعبه اخذ رای شدند.

صاحب‌خبر -

با توجه به  گرما هوا و شرایط کرونایی اهالی هرمزگان حضور اول وقت در پای صندوق رای را بهترین فرصت دانسته که بتوانند به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر شرکت به موقع در انتخابات و انتخاب فرد اصلاح لبیک گفته و نامزدمورد نظر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را انتخاب کنند.

برگزاری انتخابات از برکات بسیار مهم انقلاب اسلامی ایران است که ملت ایران  بویژه مردم هرمزگان همواره حضوری باشکوه و مشارکت بالا در انتخابات داشته‌اند؛ انتخابات در یک جشن بزرگ ملی برای مردم ایران نیز محسوب می‌شود.

از مجموع  یک میلیون و ۶۷۶ هزار نفر جمعیت هرمزگان، یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که شامل ۶۰۱ هزار و ۹۷۵ نفر مرد و ۵۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر زن تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رأی اولی است.

طبق اعلام ستاد انتخابات هرمزگان تعداد شعبه های اخذ رای نسبت به دوره قبل افزایش یافته ، مکانهای بزرگتر و روبازتر همراه با ضد عفونی صورت گرفته وعوامل دست اندرکار رای گیری هم مرحله نخست واکسن کرونا دریافت کرده اند.

فراهم شدن همه تمهیدات برای خلق حماسه در۲۸ خرداد

 رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: همزمان با رای دادن رهبر معظم انقلاب  و با فرمان وزیر کشور همزمان با سراسر کشور ، کار رای گیری در تمام یک هزارو ۵۵۶ شعبه اخذ رای این استان طبق برنامه زمان‌بندی شده از ساعت هفت صبح آغاز شده است.

علی رئوفی در گفت و گوبا ایرنا افزود: باهماهنگی‌های لازم از سوی ستاد انتخابات با فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی استان همه تمهیدات برای خلق حماسه مردم در ۲۸ خردادماه فراهم شده و مردم از هر جهت اعم از ضد عفوفی کردن  مانهای رای گیری ،متنوع شعبه های رای گیری ، رعایت پروتکل های بهداشتی تا امنیت صندوق های اسوده خاطر باشند.

وی ادامه داد: همه عوامل دخیل در رای گیری در محل های رای گیری مستقر شده و تا ساعت مقرر از مردم رای می گیرند و همچنین یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تعرفه انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری در استان هرمزگان ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۵۵۰ هزار تعرفه انتخاباتی شورهای شهر و روستا برای شعبه‌های سه نفره، ۷۵۰ هزار تعرفه برای شعبه های پنج نفره، ۶۵ هزار تعرفه برای شعبه‌های هفت نفره و ۵۵۰ هزار تعرفه برای شبعه‌های ۱۱ نفره اختصاص یافته است.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان ادامه داد: از مجموع یک هزار و ۵۵۶ شعبه اخذ رأی،۵۶۳ شعبه برای شهرهای استان و ۹۹۳ شعبه برای مناطق روستایی پیش بینی شده و در روند برگزاری انتخابات در استان هرمزگان ۳۴ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، پشتیبانی، انتظامی و دیگر حوزه ها با ستاد انتخابات استان همکاری خواهند کرد.

رئوفی  اظهارداشت: مناطق ۴۵ شهر هرمزگان از بین ۶۷۹داوطلب شورای شهر ۲۹۸نفر به عنوان عضو شورا انتخاب می کنند و در یک هزارو ۳۲۱ روستای  استان هم از بین هشت هزارو ۴۷۴نفر نامزد، هفت هزار و ۷۹۵ نفر را برای شورای روستای خود انتخاب می کنند.

وی در خصوص تعداد کرسی های انتخابات شورای اسلامی شهرها در هرمزگان یادآورشد: در هرمزگان، شهر بندرعباس دارای ۱۱ کرسی شورا، میناب دارای هفت کرسی شورا و ۴۳ شهر دیگر استان داری پنج کرسی شورا هستند و ۱۱۷ روستا دارای کرسی پنج نفره شورا و مابقی روستاها دارای کرسی سه نفره شورا هستند.

نظر شما