شناسهٔ خبر: 47836220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی ؛

۵۵۶ صندوق اخذ رای سیار راهی مناطق سخت گذر هرمزگان شد

بندرعباس - ایرنا-رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: از یک هزارو ۵۵۶ صندوق رای ، ۵۵۶ صندوق اخذ رای سیار از صبح امروز راهی مناطق سخت گذر این استان در شمال، شرق و جنوب استان شد.

صاحب‌خبر -

علی رئوفی روز جمعه در گفت وگوبا ایرنا افزود: مناطق روستایی سیریک، میناب، بشاگرد، رودان، حاجی آباد بوسیله خودروهای کمک دار و جزیره های جنوبی استان شامل سیری ، تنب بزرگ وکوچک وهندورابی به وسیله شناور این صندوق ها ارسال شده و همچنین ۲ فروند  چرخبال هم  درصورت نامساعد بودن هوا برای جابه جایی صندوق های رای وعوامل اجرایی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: باهماهنگی‌های لازم از سوی ستاد انتخابات با فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی استان همه تمهیدات برای خلق حماسه مردم در ۲۸ خردادماه فراهم شده و مردم از هر جهت اعم از ضد عفوفی کردن  مانهای رای گیری ،متنوع شعبه های رای گیری ، رعایت پروتکل های بهداشتی تا امنیت صندوق های اسوده خاطر باشند.

وی ادامه داد: همه عوامل دخیل در رای گیری در محل های رای گیری مستقر شده و تا ساعت مقرر از مردم رای می گیرند و همچنین یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تعرفه انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری در استان هرمزگان ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۵۵۰ هزار تعرفه انتخاباتی شورهای شهر و روستا برای شعبه‌های سه نفره، ۷۵۰ هزار تعرفه برای شعبه های پنج نفره، ۶۵ هزار تعرفه برای شعبه‌های هفت نفره و ۵۵۰ هزار تعرفه برای شبعه‌های ۱۱ نفره اختصاص یافته است.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان ادامه داد: از مجموع یک هزار و ۵۵۶ شعبه اخذ رأی،۵۶۳ شعبه برای شهرهای استان و ۹۹۳ شعبه برای مناطق روستایی پیش بینی شده و در روند برگزاری انتخابات در استان هرمزگان ۳۴ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، پشتیبانی، انتظامی و دیگر حوزه ها با ستاد انتخابات استان همکاری خواهند کرد.

رئوفی  اظهارداشت: مناطق ۴۵ شهر هرمزگان از بین ۶۷۹داوطلب شورای شهر ۲۹۸نفر به عنوان عضو شورا انتخاب می کنند و در یک هزارو ۳۲۱ روستای  استان هم از بین هشت هزارو ۴۷۴نفر نامزد، هفت هزار و ۷۹۵ نفر را برای شورای روستای خود انتخاب می کنند.

وی در خصوص تعداد کرسی های انتخابات شورای اسلامی شهرها در هرمزگان یادآورشد: در هرمزگان، شهر بندرعباس دارای ۱۱ کرسی شورا، میناب دارای هفت کرسی شورا و ۴۳ شهر دیگر استان داری پنج کرسی شورا هستند و ۱۱۷ روستا دارای کرسی پنج نفره شورا و مابقی روستاها دارای کرسی سه نفره شورا هستند.

نظر شما