شناسهٔ خبر: 47822490 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتخابات شوراها؛

دایر شدن ۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک در لرستان

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: ۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: ۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر می‌شود.

   محمود ثمینی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رای گیری به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی از ساعت هفت روز جمعه آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۴ ادامه پیدا می‌کند.

او افزود: طبق قانون انتخابات، پایان مهلت تبلیغات کاندیدا‌ها تا ساعت هفت پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه خواهد بود و از این زمان به بعد هیچگونه فعالیت تبلیغاتی در سطح استان انجام نمی‌شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: ضدعفونی کردن محل اخذ رای، علامت گذاری در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه دادن به مسائل بهداشتی و رعایت بهداشت فردی و تهیه ملزومات بهداشتی در شعبه از جمله اقداماتی است که در روز انتخابات باید اجرایی شوند.

ثمینی افزود: به منظور رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، اثر انگشت در برگ تعرفه رای حذف شده است و در تمام شعب اخذ رای حق استفاده از استامپ برای این موضوع وجود ندارد.

او از آخرین آمار احصا شده توسط سامانه‌ها خبر داد و گفت: اکنون یکهزار و ۱۳۱ نفر در انتخابات شورا‌های اسلامی شهری و هفت هزار و ۸۲۶ نفر نیز در شورا‌های روستایی استان باهم رقابت دارند.

 رئیس ستاد انتخابات لرستان اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در لرستان یکهزار و ۸۷۱ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی فعالیت خواهند داشت و یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در استان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

 فرماندار سلسله گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در امر برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ این شهرستان مشارکت دارند و در ۱۱۴ شعبه اخذ رای مستقر می‌شوند.

مرتضی مهدوی کیا  اظهار داشت: ۱۱۴ شعبه اخذ رای جهت برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۳۵ شعبه ثابت شهری، ۶ شعبه ثابت روستایی و ۷۳ شعبه سیار روستایی است.

او با اشاره به رقابت ۲۱ نفر برای کسب پنج کرسی شورای شهر الشتر ( مرکز سلسله) عنوان کرد: در شهر فیروزآباد نیز ۱۵ کاندیدا برای کسب پنج کرسی شورای شهر در حال رقابت هستند.

فرماندار سلسله با اشاره به اینکه امسال بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان سلسله برای اولین بار پای صندوق های اخذ رای می روند خاطرنشان کرد: در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان سلسله ۲ داوطلب زن حضور دارند که این امر می تواند نقش مهمی در مشارکت بیشتر بانوان در این دوره از انتخابات داشته باشد. 

مهدوی کیا با اشاره به شرایط حساس کنونی انقلاب در کشور و مجامع بین المللی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات مردم باید با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و با حضور حداکثری خود پای صندوق های رای، امید دشمنان و استکبار جهانی را به یاس تبدیل کنند.

او اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در شهرستان فراهم شده است و انتخابات شوراها در ۱۳۶ روستای آن برگزار می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فردا جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

انتهای پیام/ر

نظر شما