شناسهٔ خبر: 47835679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پوشش لحظه‌به‌لحظه اخبار انتخابات ـ استان کردستان| انتخابات در یک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای ‌/ مردم از ساعت آغازین در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند + فیلم

گروه استان‌ها - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا همزمان با کشور در سراسر استان کردستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا صبح امروز (ساعت 7 صبح) همزمان با کشور در سراسر استان کردستان آغاز شد.

14 درصد کردستانی‌های واجد شرایط در انتخابات شرکت کردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تا ساعت14:20 دقیقه امروز 170 هزار تعرفه برگ رأی در استان استفاده شده که گویای مشارکت 14درصدی واجدین رأی در شهر و روستاهای کردستان است.

 رأی‌گیری برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 7 صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان کردستان آغاز و هم‌اکنون در حال برگزاری است.

براساس مشاهدات عینی خبرنگاران تسنیم مردم استان کردستان هم از ابتدای زمان رأی‌گیری پای کار آمدند و حضور پرشوری پای صندوق‌های رأی دارند و همچنان لحظه به لحظه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی برای خلق حماسه ماندگار و ثبت یک روز به‌یادماندنی در عرصه مشارکت سیاسی و اجتماعی بیشتر خواهد شد.

ابراهیم زارعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان عصر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت انتخابات در استان پرداخت و اظهار داشت: در تمام شعب اخذ رأی رأی‌گیری در حال انجام است.

وی افزود: تا ساعت 14:20 دقیقه امروز 170 هزار تعرفه برگ رأی در استان استفاده شده که گویای مشارکت 14درصدی واجدین رأی در شهر و روستاهای کردستان بوده و قطعا آمار رأی دهندگان تا پایان ساعات رأی‌گیری افزایش خواهد یافت.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه میزان استقبال مردم از انتخابات در این دوره قطعاً از دوره‌های قبل بیشتر است، گفت: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در صندوق‌های اخذ رأی رعایت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم رأی دادن خود را به ساعت‌های پایانی رای‌گیری موکول نکنند، تصریح کرد: هرگونه تبلیغ نمایندگان و کاندیداها در محل صندوق‌های اخذ رأی غیرقانونی و تخلف است.

زارعی از مردم استان کردستان برای احقاق حق و حقوق خود خواست تا پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و برای آینده کشور تصمیم‌گیری کنند.

علی مفاخری، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کردستان با اعلام اینکه 200 نفر خبرنگار و عکاس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان را پوشش خبری می‌دهند، اظهار کرد: از این تعداد 40نفر عکاس و خبرنگار خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در سنندج؛ مرکز استان به پوشش اخبار انتخابات می‌پردازند.

وی با تاکید بر اینکه مردم اخبار انتخابات را تنها از طریق رسانه‌های معتبر پیگیری کنند، گفت: خبرنگاران کردستانی در کمترین زمان ممکن همه اخبار مربوط به این رویداد را به اطلاع مردم می‌رسانند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات در کردستان با دعوت از همه مردم برای شرکت و حضور در پای صندوق‌های رای افزود: همه امکانات برای انعکاس مطلوب اخبار انتخابات و برگزاری انتخابات بامشارکت بالا فراهم شده و در این راستا هیچ مشکل و مانعی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم؛ برای برگزاری انتخابات 28 خردادماه در استان کردستان یک هزار و 419 شعبه اخذ رای تعیین شده که 584 شعبه آن شهری و 835 شعبه نیز روستایی است.

30هزار نفر عوامل و دست‌اندرکار امورات برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در کردستان انجام خواهند داد.

از 32 شهر استان، شورای اسلامی 25 شهر پنج نفره، 6 شهر 7نفره، یک شهر 9 نفره و تعداد کرسی‌های اصلی 176کرسی و مجموع کرسی‌های اصلی و علی‌البدل287 مورد است.

 تعداد کرسی‌های اصلی شوراهای اسلامی روستایی سه هزار و 998 کرسی و مجموع اصلی و علی‌البدل 6 هزار و 654 کرسی است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و 314 روستا استان کردستان برگزار خواهد شد.

افزایش مشارکت کردستانی‌ها در انتخابات به 30 درصد رسید

محمد ابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان شامگاه جمعه در ستاد انتخابات استان کردستان در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت انتخابات پرداخت و اظهار داشت: تا ساعت 20 امشب 353 هزار تعرفه در شعبه اخذ رأی توزیع و در اختیار رأی‌دهندگان قرار گرفته است.

 وی افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش میزان مراجعه مردم به شعب اخذ رأی پیش‌بینی می‌شود تا ساعات پایانی انتخابات شاهد افزایش بیشتر آمار مشارکت باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه تا این لحظه در هیچ یک شعب اخذ رأی شهری پایان رأی‌گیری اعلام نشده است گفت: در مناطق روستایی کار اخذ رای پایان یافته ولی در مناطق شهری مردم شریف استان تلاش کنند تا هر چه زودتر و در فرصت باقی‌مانده با حضور در شعب رأی خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

زارعی با بیان اینکه به میزان واجدین شرایط تعرفه در اختیار ستاد انتخابات استان قرار گرفته است، یادآور شد: هیچ‌ گونه کمبودی از لحاظ تأمین تعرفه انتخاباتی نداریم.

شمار رای‌دهندگان در کردستان به 408هزار نفر رسید

محمدابراهیم زارعی، رئیس ستاد انتخابات کردستان ضمن اعلام پایان رای‌گیری در روستاهای استان اظهار کرد: هم‌اکنون شمارش آرا در مناطق روستایی کردستان در حال انجام است.

وی افزود: تا ساعت 22 امشب 408 هزار نفر از واجدین شرایط استان کردستان در انتخابات شرکت کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اعلام کرد: هم‌اکنون رای‌گیری در شعب شهری سطح استان همچنان با حضور گسترده مردم در حال انجام بوده و احتمالا تا ساعت 2بامداد تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/481/ش

نظر شما