شناسهٔ خبر: 47819000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک در لرستان دایر می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - رییس‌ ستاد انتخابات لرستان گفت: ۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمود ثمینی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رای گیری به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت هفت روز جمعه آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۴ ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: طبق قانون انتخابات، پایان مهلت تبلیغات کاندیداها تا ساعت هفت پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه خواهد بود و از این زمان  به بعد هیچگونه فعالیت تبلیغاتی در سطح استان انجام نمی‌شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: ضدعفونی کردن محل اخذ رای، علامت گذاری در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه دادن به مسائل بهداشتی و رعایت بهداشت فردی و تهیه ملزومات بهداشتی در شعبه از جمله اقداماتی است که در روز انتخابات باید اجرایی شوند.

ثمینی افزود: به منظور رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، اثر انگشت در برگ تعرفه رای حذف شده است و در تمام شعب اخذ رای حق استفاده از استامپ برای این موضوع وجود ندارد.

وی از آخرین آمار احصا شده توسط سامانه‌ها خبر داد و گفت: اکنون یکهزار و ۱۳۱ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهری و هفت هزار و ۸۲۶ نفر نیز در شوراهای روستایی استان باهم رقابت دارند.

وی اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان یکهزار و ۸۷۱ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی فعالیت خواهند داشت و یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در استان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه هفته جاری ( ۲۸ خرداد) همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

نظر شما