شناسهٔ خبر: 47822079 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس کشور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای نوسازی مدارس کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین کلنگ زنی دبیرستان/هنرستان ۱۲ کلاسه شهید باهنر آزادمون محمودآباد از اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای نوسازی مدارس کشور خبر داد و گفت: این میزان اعتبار طی هفته آینده در استان‌ها توزیع خواهد شد.

او با بیان اینکه سقف اعتبارات عمرانی ما نسبت به سال ۹۶ رشد ۱۰ درصدی داشته است، گفت: ۶.۱ دهم سال ۹۶ باید به حدود ۷ درصد افزایش پیدا کند تا رشد حدود ۵ برابری از اعتبارات عمرانی مدارس کشور داشته باشیم.

رخشانی‌مهر افزود: مدارس گذشته به مدارس پادگانی معروف شد و از نگاه معماری دیگر مورد قبول نیست، سلیقه خانواده‌ها و نوع نگاه معماری جدید نسبت به شکل ساخت مدارس تغییر کرده است بنابراین در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زیر نظامی به‌عنوان فضا، تجهیزات و فنآوری مدارس ایجاد شده تا تحولی نو در آموزش رقم بخورد.

او گفت: یکی از مواردی که سند تحول بنیادین به آن توجه دارد ساخت مدارس با معماری جدید و نوسازی مدارس گذشته است تا با نگاهی نو دانش‌آموزان در کانون تربیتی محله خود آموزش ببینند.

رخشانی‌مهر افزود: تعامل بالا بین خانواده و مسئولان آموزش در ساختار مدرسه، محله یا کانون تربیتی می‌تواند باعث تقویت بدنه زیستی شود.

او با بیان اینکه تاکنون ۴۴ مدرسه آموزشی را با معماری جدید در کشور افتتاح کرده ایم، گفت: مجتمع حیات طیبه اواخر تیر ماه امسال نیز در مازندران افتتاح می‌شود.

رخشانی‌مهر در سال ۱۴۰۰ مهم‌ترین بحث در سازمان نوسازی را استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس دانست و افزود: با توجه به بررسی‌های اولیه در شهرستان محمودآباد ۸ مدرسه استانداردسازی انجام نشد که امسال انجام می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: عمده پروژه‌های باقی مانده در این شهرستان استانی بوده که باید از نوسازی استان تامین شود و بخشی نیز از منابع ملی تامین خواهد شد.
انتهای پیام/س

نظر شما