شناسهٔ خبر: 47634274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس فراکسیون عشایری مجلس خبر داد؛

برخورداری دانش‌آموزان عشایری از تحصیل

کریمی فیروزجایی گفت:تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش منعقد شد تا دانش‌آموزان عشایری از تحصیل برخوردار شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کریمی فیروزجایی رئیس فراکسیون عشایری در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح ساختمان عشایری مازندران، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش منعقد شد تا دانش‌آموزان عشایری از تحصیل برخوردار شوند.

او افزود: ۲۰۰ هزار دانش‌آمور عشایری در کشور داریم که نیازمند حمایت‌های جدی‌تر هستند.

کریمی فیروزجایی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه، ظرفیت‌های قانونی در ابعاد مختلف اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی برای بخش عشایر بوجود آمده و دولت موظف است تمهیداتی برای حمایت از حوزه عشایری اتخاذ کند.

او افزود: با ورود به قانون برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای حمایت از عشایر اضافه می‌کنیم و با قولی که از رئیس مجلس شورای اسلامی گرفتیم این اتفاق برای جامعه عشایری خواهد افتاد.

کریمی فیروزجایی افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۰ فرصت‌هایی برای آبرسانی مناطق عشایری، حمایت‌های تسهیلاتی برای تامین علوفه و خرید تضمینی دام زنده پیش‌بینی شده که برخی در حال انجام است.

رئیس فراکسیون عشایری در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه بهداشت، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گام‌های خوبی برای عشایر خواهیم برداشت چراکه معتقدیم فرصت بی‌بدیل برای پیشرفت کشور و رسیدن به خودکفایی دارند.
انتهای پیام/س

نظر شما