شناسهٔ خبر: 47820625 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در محمودآباد خبر داد:

اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس کشور در سال جاری

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اختصاص ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس کشور خبر داد و گفت: این میزان اعتبار طی هفته آینده در استانها توزیع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران آیین کلنگ زنی دبیرستان/هنرستان ۱۲ کلاسه شهید باهنر آزادمون محمودآباد، با حضور مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رییس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حسن جهانیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، دکتر تورانی استاد پژوهشکده برنامه‌ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی پژوهشگاه‌های مطالعات آموزش و پرورش، علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، سعید فرزانه نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، خسرو طالبی فرماندار محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داوود موسوی امام جمعه شهرستان، محمدرضا اسدی مدیر آموزش و پرورش محمودآباد و دیگر مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات تالار آریان روستای آزادمون برگزار شد.
رخشانی مهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه سقف اعتبارات عمرانی ما نسبت به سال ۹۶ تاکنون رشد ۱۰ درصدی داشت، اظهار کرد: ۶.۱ دهم سال ۹۶ به حدود ۷ درصد افزایش پیدا کند تا رشد حدود ۵ برابری از اعتبارات عمرانی مدارس کشور داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه مدارس گذشته به مدارس پادگانی معروف شد و از نگاه معماری دیگر مورد قبول نیست، افزود: سلیقه‌ خانواده‌ها و نوع نگاه معماری جدید نسبت به شکل ساخت مدارس تغییر کرده است بنابراین در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زیر نظامی به‌عنوان فضا، تجهیزات و فنآوری مدارس ایجاد شده تا تحولی نو در آموزش رقم بخورد. 
معاون وزیر و رییس نوسازی، نوسازی و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: یکی از مواردی که سند تحول بنیادین به آن توجه دارد ساخت مدارس با معماری جدید و نوسازی مدارس گذشته است تا با نگاهی نو دانش‌آموزان در کانون تربیتی محله خود آموزش ببینند.
 رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: تعامل بالا بین خانواده و مسئولان آموزش در ساختار مدرسه، محله یا کانون تربیتی می تواند باعث تقویت بدنه زیستی شود. 
وی با بیان اینکه تاکنون ۴۴ مدرسه آموزشی را با معماری جدید در کشور افتتاح کردیم، گفت: اواخر تیر ماه امسال نیز مجتمع حیات طیبه در مازندران افتتاح می‌شود.
معاون وزیر و رییس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: امسال 4500 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس کشور تخصیص داده شد که طی هفته آینده در استان‌ها توزیع خواهد شد.
رخشانی‌مهر در سال 1400 مهم‌ترین بحث در سازمان نوسازی را استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس دانست و افزود: با توجه به بررسی‌های اولیه در شهرستان محمودآباد ۸ مدرسه استانداردسازی انجام نشد که امسال انجام می‌شود.
وی در پایان گفت: عمده پروژه‌های باقی مانده در این شهرستان استانی بوده که باید از نوسازی استان تامین شود و بخشی نیز از منابع ملی تامین خواهد شد.

نظر شما