شناسهٔ خبر: 66448788 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

داده ها به موتور توسعه اقتصاد دیجیتال

دستورالعمل ۲۴ بندی چین برای تسریع استفاده از هوش مصنوعی| تقویت امنیت سایبری با هوش مصنوعی

از آنجایی که انتظار می‌رود فناوری هوش مصنوعی مولد به سرعت در صنایع مختلف اعمال شود، تلاش‌های بیشتری برای اطمینان از استفاده ایمن از هوش مصنوعی با توجه به اولویت حاکمیت امنیت داده‌ باید صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی چاینا دیلی اخیرا مقاله ای در مورد اهمیت استفاده ایمن از هوش مصنوعی منتشر نموده است. در این مقاله آمده است: از آنجایی که انتظار می‌رود فناوری هوش مصنوعی مولد به سرعت در صنایع مختلف اعمال شود، تلاش‌های بیشتری برای اطمینان از استفاده ایمن و مسئولانه از هوش مصنوعی با توجه به اولویت رو به رشد حاکمیت امنیت داده‌ها باید انجام شود.


ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.
با توسعه سریع هوش مصنوعی، امنیت داده ها اهمیت پیدا کرده است زیرا داده ها نه تنها به عنوان پایه ای برای هوش مصنوعی بلکه به عنوان یک منبع اصلی در عصر اقتصاد دیجیتال عمل می کنند. از این رو تلاش برای تقویت همکاری ها و مبادلات بین المللی و بررسی مشترک بهترین شیوه های حاکمیت امنیت ضروری است و باید فشار بیشتری برای ایجاد یک چارچوب نهادی بین‌المللی و مقررات برای تنظیم امنیت داده‌ها و در عین حال محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات حساس وجود داشته باشد.
علاوه بر این فناوری‌های نوآورانه پیشرفته از جمله بلاک چین و رمزگذاری می‌توانند برای بهبود امنیت داده‌ها و تقویت کاربرد منصفانه، مسئولانه و شفاف هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرند. چندین کشور نگرش محتاطانه ای نسبت به تدوین مقررات مربوطه در مورد هوش مصنوعی اتخاذ کرده اند و از محدودیت های بیش از حد در توسعه آن اجتناب می کنند و در عین حال اهمیت زیادی به حاکمیت امنیت داده می دهند.

چین توسعه نوآورانه هوش مصنوعی مولد را تشویق می کند و با استفاده از روش های سازگار با نوآوری و توسعه بر فناوری نظارت می کند

مقامات چینی دستورالعمل ۲۴ ماده ای را برای مدیریت خدمات هوش مصنوعی مولد در ماه اوت صادر کردند. این کشور توسعه نوآورانه هوش مصنوعی مولد را تشویق می کند و با استفاده از روش های سازگار با نوآوری و توسعه بر فناوری نظارت می کند. این اقدامات از استفاده از فناوری در زمینه‌های مختلف برای تولید محتوای مثبت و با کیفیت بالا حمایت می‌کند و نوآوری مستقل فناوری‌های پایه از جمله الگوریتم‌های مولد هوش مصنوعی، چارچوب‌ها، تراشه‌ها و پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری را تشویق می‌کند.
به عنوان نوع جدیدی ازعامل تولید، داده ها به موتور کلیدی برای ترویج توسعه اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است بنابراین نیاز فوری به ایجاد یک سیستم نظارت و امنیت داده ایمن و معتبر وجود دارد تا از داده ها در همه جبهه ها محافظت شود. چالش‌های جدید امنیت سایبری و نشت داده‌های شخصی با توسعه و کاربرد سریع فناوری‌های جدید ظاهر شده است. باید گفت هوش مصنوعی آستانه حملات سایبری را تا حد زیادی کاهش داده است. امنیت سایبری و هوش مصنوعی به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند - هوش مصنوعی به طور گسترده در زمینه امنیت سایبری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و انگیزه جدیدی را به صنعت امنیت داده که با تهدیدات فزاینده ای مواجه است، تزریق خواهد کرد.


هوش مصنوعی به طور گسترده در زمینه امنیت سایبری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و انگیزه جدیدی را به صنعت امنیت داده که با تهدیدات فزاینده ای مواجه است، تزریق خواهد کرد

امروزه امنیت داده‌ها مهم‌تر از همیشه است و تلاش‌های بیشتر برای مقابله با مشکلات جدید امنیت داده‌ها باید صورت گیرد. چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ اندازه بازار امنیت داده خود را با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از ۳۰ درصد به بیش از ۱۵۰ میلیارد یوان (۲۰.۷ میلیارد دلار) افزایش دهد.
این کشور همچنین ۲۰ اقدام کلیدی را با هدف ایجاد سیستم های پایه برای داده ها و استفاده بهتر از منابع داده معرفی کرده است. سیستم های اساسی شامل ایجاد یک سیستم حقوق مالکیت داده، یک سیستم گردش و تجارت، یک سیستم توزیع درآمد و یک سیستم حاکمیت امنیتی است.

نظر شما