شناسهٔ خبر: 47812812 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد:

اخذ مالیات مانع بخش‌های مولد و خدماتی نشود

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد گفت: اخذ مالیات نباید مانعی برای بخش‌های مولد و خدمات باشد که اگر چنین شود، توسعه اقتصادی متوقف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسین روشنک رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد در کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران خراسان رضوی گفت: سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی تلاش فراوانی می‌کند تا به بخش خصوصی کمک کند، اما ابزار این سازمان در برخی موارد اشتباه است.

او به ضعف توجه به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: اقتصاد این خطه عمدتا بر شانه بخش خصوصی است، اما در این سال‌ها به واسطه همین نگاه ضعیفی که به مقوله سرمایه گذاری وجود دارد، این شرکت‌ها رشد نکرده اند. فقدان مراکز تولید بزرگ دولتی، باعث شده تا عمده مالیاتی که سهم استان ما می‌شود نیز از بخش خصوصی با وجود توان ضعیف و حمایت‌های ضعیف تر، ستانده شود.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد با طرح این سوال که چرا در خراسان رضوی اصل ۴۴ قانون اساسی به معنای تمام و کمال خود مصداق ندارد، ادامه داد: ۵۰۰ هزار میلیارد تومان، سرمایه گذاری از ۲۵ سال قبل تاکنون در مرکز شهر مشهد و بافت پیرامونی حرم رضوی معطل است که هنوز به ۵۰ درصد پیشرفت نرسیده و هیچ ارگانی پاسخگوی معطلی سرمایه گذار و هدر رفت سرمایه او نیست. حال سوال اینجاست که حقوق پایمال شده سرمایه گذار چگونه محاسبه می‌شود؟ خسارت تاخیر ۱۵ ساله چطور محاسبه می‌شود؟ ارگان‌های ذیربط پس از ۲۵ سال عنوان کرده اند که این طرح مطلوب نیست.


انتهای پیام//ف. ح

نظر شما