شناسهٔ خبر: 66880916 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز اجرای طرح توسعه مرز باشماق، به زودی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طرح توسعه و ساماندهی مرز باشماق مریوان از هفته‌های آینده آغاز خواهد شد که براساس قرارداد منعقد شده با پیمانکار طی یک برنامه ۲ ساله انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرزاد حسنی،اظهار کرد: در مرز باشماق شاهد کمبود‌هایی در حوزه زیرساخت بودیم و تلاش شده در برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت ارتقاء یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به معرفی این مرز به عنوان مرز هدف اربعین و جایگاه ویژه آن در امر صادرات و واردات، ۲۵ هکتار اراضی به مجموعه قبلی در مرز باشماق اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه وسعت کنونی مرز باشماق ۵۰ هکتار است، گفت: برای اجرای طرح توسعه این مرز، قراداد اولیه‌ای با پیمانکار بسته شده که طی هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

 حسنی با بیان اینکه طرح توسعه این مرز با توجه به حجم کار ۲۴ ماه به طول می‌انجامد، گفت: بر اساس این طرح تمام مسیر‌های ترانزیت، صادرات و زائران تفکیک می‌شود و همچنین برای تامین امنیت بالای خودرو‌های سوخت، ورود و خروج آن نیز به صورت تفکیکی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کوتاه مدتی نیز برای سال جاری پیش بینی کرده ایم، ادامه داد: برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک در مرز نوبت دهی تانکر و کامیون‌های ترانزیتی در این مرز پیاده سازی خواهد شد که لازم است گمرک، مرزبانی و فرمانداری مریوان همکاری مناسبی با این اداره کل داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان ضمن تاکید بر اینکه اجرای این طرح در مرز باشماق فقط برعهده راهدرای نیست و دستگاه‌های زیادی متولی هستند و ورود پیمانکار به مرز تغییراتی را در نحوه خدمات رسانی مجموعه گمرک و استاندارد و دیگر دستگاه‌ها خواهد داشت از مدیران آنها خواست تا با مشارکت و همکاری ۱۰۰ درصدی موجبات تسریع در اجرای طرح توسعه را فراهم نمایند.

مرز باشماق مریوان از مرز‌های مهم زمینی کشور است که از سال ۱۴۰۱ به عنوان مرز هدف تردد زائران اربعین انتخاب شد.

نظر شما