شناسهٔ خبر: 47787851 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

خوزستان، پیشرو در تولیدات کشاورزی کشور است

امیری زاده گفت: خوزستان با توجه به شرایط جغرافیایی، اقلیمی و با تولید ۱۷.۵ میلیون تن و تنوع ۱۳۸ محصول، پیشانی کشاورزی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزی، بخش مهمی از اقتصاد جامعه ما را تشکیل می‌دهد و در تامین امنیت غذایی و کالا‌های استراتژیک نقش دارد.

او افزود: یکی از بخش‌هایی که کشور‌ها را به استثمار درمی‌آورد، همین بخش کشاورزی بوده و کشاورزی در هر کشور محور استقلال است و اگر با این شعار پیش برویم، آن کشور مستقل خواهد بود و نه تنها زیر بار زور نخواهد رفت بلکه از مظلومان نیز دفاع خواهد کرد.

امیری زاده با بیان اینکه بزرگ‌ترین و پهناورترین جلگه کشاورزی کشور، خوزستان بوده و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن در کشاورزی پرقدرت و بیشمار است، تصریح کرد: این استان با توجه به شرایط جغرافیایی، اقلیمی و با تولید ۱۷.۵ میلیون تن و تنوع ۱۳۸ محصول، پیشانی کشاورزی کشور است و توانسته ۱۴ درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت: ما امسال با وجود تمام مشکلات توانستیم یک میلیون و ۴ هزار تن تولیدات گندم داشته باشیم و حدود ۵۷ هزار تن گندم بذری استان را نیز تامین کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما رسوب گندم بذری را نیز خواهیم داشت و این حجم از گندم ذخیره شده مصرف نخواهد شد، گفت: خوزستان توانست شعار جهش تولید را تحقق ببخشد و همچنین مقام اول تولید ذرت دانه‌ایی و کلزا بذری را در سطح کشور کسب کند و امسال با بیش از ۳۳ درصد تولید کلزا کشور، توانستیم به این مقام برسیم.

او ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار هکتار کشت چغندر داشتیم که ۷۸۰ هزار تن از آن برداشت شد و یک برنامه ۵ ساله برای کشت چغندر قند تا افزایش تولید آن به بیش از ۶ میلیون را دستور کار داریم.

امیری زاده اظهار داشت: ۳۵ درصد صادرات خرما در خوزستان است و امسال۲۳۰ هزار تن خرما تولید شد و توانستیم مقام اول صادرات را در سطح کشور کسب کنیم.

خوزستان همچنین مقام اول تولید محصولات شیلاتی را نیز در کارنامه سازمان ثبت کرده است.

انتهای پیام/ق

نظر شما