شناسهٔ خبر: 47468203 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت ۹۸ درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار خوزستانی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۹۸ درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار استان به صورت پرداخت روزانه به حساب آنان واریز شد.

صاحب‌خبر -

امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به پرداخت ۹۸ درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار استان گفت: در آستانه پایان خرید تضمینی گندم و کلزا در خوزستان هستیم و آمار خرید این محصول تا امروز، یک میلیون و ۷۶ هزار تن اعلام شده است.

او افزود: امسال فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات کشاورزی در خوزستان با شیوع موج چهارم ویروس کرونا مصادف شد، اما تمامی عوامل خرید گندم با روحیه جهادی و همچنین رعایت نکات بهداشتی در مراکز تلاش نمودند تا خدمات شایسته به کشاورزانی که حاصل دسترنج خود را به دولت تحویل داده اند، داشته باشند.

جهان نژادیان با اشاره به نقش تاثیر گذار تولیدات کشاورزی خوزستان در امنیت غذایی کشور بیان داشت: طی ۹ سال گذشته کشاورزان خوزستانی توانستند بیشترین میزان تولید گندم در کشور را به خود اختصاص دهند که بطور حتم امسال نیز برگ زرینی دیگر به افتخارات این استان زرخیر افزوده خواهد شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: کیفیت گندم تولید شده در استان یکی از نمونه‌های برتر کشور برای صنعت و آسیابانی است، از همین رو علاقمندان بسیاری از اقصی نقاط کشور به جهت افزایش راندمان تولیدات خود دارد.

او ارزش کل گندم‌های خریداری شده در خوزستان را بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با احتساب فروش گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در روز گذشته از سوی مسئولین مراکز خرید به بانک عامل ارسال گردیده که با همت و تلاش دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک عامل، حدود ۵ هزار میلیارد تومان آن (معادل ۹۸ درصد) به حساب کشاورزان واریز گردید.

این مقام مسئول اظهار داشت: سهم عمده مطالبات کشاورزان به صورت پرداخت روزانه به حساب آنان واریز شد، اما به دلیل آغاز برداشت و خرید گندم و کلزا در سایر استان‌های دیگر پرداخت وجه برخی از کشاورزان خوزستانی با تاخیر روبرو شد، ولی در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت گردیده و با تامین اعتبار جدید وجه اندک کشاورزان باقی مانده نیز به حساب آنان واریز خواهد شد.

جهان نژادیان در ادامه با اشاره به خرید تضمینی بخشی از محصول دانه روغنی کلزا در خوزستان بیان کرد: مطابق آمار‌های سازمان جهاد کشاورزی استان، قریب به یک پنجم کلزای کشاورزان را بصورت تضمینی خریداری نمودیم که با پرداخت سریع وجه کشاورزان کلزا کار در حال حاضر میزان مطالبات این کشاورزان بسیار اندک است و تلاش می‌شود تا با اعلام پایان خرید محصولات استراتژیک در خوزستان کلیه مطالبات این قشر زحمت کش پرداخت گردد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: کلیه مطالبات گندمکاران درسال ۱۴۰۰ به ازای هر کیلو گرم ۵ هزار تومان محاسبه و به حساب آنان واریز می‌گردد و کشاورزان از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند، همچنین از کلیه عوامل اجرایی مراکز خرید تضمینی درخواست نمود در کمترین زمان ممکن نسبت به اصلاح فایل‌ها و پاسخگویی مستمر و شبانه روزی به کشاورزان اقدام کوشا باشند.

او در پایان، اداره کل غله خوزستان را ملزم به پاسخگویی ورفع ابهامات کشاورزان عزیز دانست و گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد حقوق کشاورزانی که گندم و کلزای خود را به صورت تضمینی به دولت تحویل داده اند، ضایع گردد.

انتهای پیام/ق

نظر شما