شناسهٔ خبر: 47574293 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

راه‌های مقابله دانشگاه تهران با مصرف دخانیات دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره راه‌های مقابله با دانشجویان در خصوص مصرف دخانیات توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدحبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران، درباره راه‌های مقابله دانشگاه با مصرف دخانیات دانشجویان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم مطرح شده از سوی سازمان بهداشت جهانی کنترل مصرف دخانیات است.

او افزود: ساختمان یا محوطه‌های دانشگاه‌ها و مکان‌های دیگر که عاری از دخانیات هستند در خصوص منع مصرف دخانیات سیاست‌هایی را اجرا و سپس عملیاتی می‌کنند.

حبیبا تصریح کرد: یکی از مراحل اجرای منع مصرف دخانیات این است که تا ۵۰۰ متری محوطه دانشگاه تهران حتی تبلیغات سیگار و قلیان هم نباید انجام شود.

او درباره برنامه ریزی دانشگاه تهران در خصوص منع مصرف دخانیات گفت: دانشگاه تهران برای جلوگیری از معضل مصرف دخانیات یک برنامه راهبردی را در نظر گرفته است که از سال ۹۵ آغاز شده و مراحل مختلف و ۱۷ جلسه کارشناسانه را طی کرده است.

حبیبا با بیان اینکه در سال ۹۸ شورای فرهنگی دانشگاه تهران توانسته برنامه «دانشگاه عاری از دخانیات» را به تصویب برساند، تاکید کرد: هیئت رئیسه دانشگاه تهران در اواخر سال گذشته این برنامه را به تصویب رسمی رساند و در سال جاری برنامه‌های اجرایی خود را شروع کرده ایم و در فاز اول عمدتا از طریق تبلیغات‌های آگاهی رسانی برای دانشجویان و نصب بنر‌هایی در این زمینه اقدام کرده ایم.

نظر شما